Åbner døren til Guldrummet med ny webshop

”I første omgang skal vi have fat i de kræsne forbrugere”

Den store slagtergigant, Danish Crown, og deres svinekødsdivision, eksporterer til mere end 60 lande over hele verden.

Annonce

Der eksisterer dog absolut ingen erfaringer med at drive netbutik og sælge til private forbrugere – indtil nu.

Danish Crown har netop trådt over dørtærsklen til onlineuniverset med det nye koncept, Danish Crown Dyrbar.

I denne netbutik kommer kunderne til at kunne købe fra et ret så eksklusivt sortiment, ifølge virksomheden selv.

Det kommer nemlig til at bestå af virksomhedens bedste udskæringer af okse- kalve- og grisekød, som hidtil kun har været tilgængelige for restauranter gennem en særlig afdeling kaldet Guldrummet.

Guldrummet er en særlig slagterafdeling på Danish Crowns terminal i Kolding, og er blevet udviklet i samarbejde med nogle af de bedste kokke fra Danmarks bedste restauranter.

- Dyrbar.dk har sit udspring fra Guldrummet. Vi gør nogle af varerne tilgængelige for forbrugere. Jeg bliver tit spurgt, ”hvis jeres produkter er så gode, hvor kan vi så købe dem henne?” Nu er vi klar med de allerbedste produkter direkte til forbrugerne, siger Jais Valeur i en pressemeddelelse – han er Group CEO i Danish Crown.


"Foodies"

Siden starten af august har alle ansatte i Danish Crown og alle landmænd, der leverer til Danish Crown, kunne købe kød i den nye butik, Dyrbar.dk.

På den måde har de ansatte og landmændene haft muligheden for at prøvesmage varerne, ligesom Danish Crown har kunnet teste og klargøre webshoppen, så den optimalt set kan håndtere hele Danmark.

Annonce

Og nu er den så endelig kommet på markedet – men hvad forventer Danish Crown egentlig fremadrettet?

- I første omgang skal vi have fat i de kræsne forbrugere, altså de såkaldte ”foodies”. Lykkes vi med det, så tror jeg på at dyrbar.dk kan blive en rigtig god forretning, men lige nu har vi først og fremmet fokus på at levere varerne til tiden og i den helt rigtige kvalitet, så kunderne får en god oplevelse med deres første køb på dyrbar.dk, siger Dorte Ruby, der er ansvarlig for Premium i Danish Crown.

I sidste regnskabsår omsatte Danish Crown koncernen for ca. 62 mia. kroner. Koncernens største marked er UK, tæt forfulgt af Japan og Tyskland.

Foto: Jais Valeur