Amazon øger tilstedeværelse i Sverige: Etablerer filial

Amazon Business slår rødder i det svenske. 



Meget peger på, at Amazon snart lancerer sin e-handelsplatform for svenske forbrugere.

Flere eksperter har gættet på Black Friday, den 23. november 2018, som en potentiel lanceringsdato, mens andre mener at Amazons Sverige-planer forsinkes til næste år. Det skriver DI Digital.

Men nu står det klart, at Amazon har etableret en ny filial i Sverige.

Det handler om den amerikanske e-handels- og forretningsplatform Amazon Business EU, som har hovedsæde i Luxemburg, og kan findes i otte lande med en årlig omsætning på 90 mia. svenske kroner.

Den svenske filial blev registreret den 13. september i år.

– Selskabets formål er at indkøbe produkter af alle slags fra Amazon-selskaber og tredjepartsleverandører, for herefter at sælge og distribuere disse til virksomhedskunder på alle hjemmesider, der tilhører Amazon-koncernen, skriver DI Digital.

Svenske virksomheder har endnu ikke adgang

På Amazon Business kan producenter og distributører sælge og markedsføre deres produkter direkte til andre virksomheder.

I USA servicerer platformen omkring halvdelen af de 100 største private og børsnoterede selskaber.

Svenske virksomheder har hidtil ikke været i stand til oprette sig som sælgere på platformen – det er kun for de otte lande, hvor tjenesten er tilgængelig. Men de kan dog købe produkter gennem Amazon Business.

Tjenesten blev lanceret i 2015 og findes i landene: USA, Italien, Spanien, Tyskland, Storbritannien, Indien og Japan.

Kilde: Di Digital

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest