Amazon-specialister træder ind på det nordiske marked

Bureau med hovedkontor i Danmark

Annonce

Ulrik Grevenkop-Castenskiold og Michael Chabert har sammen med hollandske Maze-One indgået partnerskab omkring etablering af Maze-One i Norden.

Michael Chabert er stadig ansat i Adform og tiltræder officielt i Maze-One Nordic pr. 1. august 2019.

Annonce

I første omgang er Maze-One Nordic åbnet med hovedsæde i Danmark, men der er allerede planer og dialog med mulige lokale partnere om at lancere i de andre nordiske lande indenfor en overskuelig fremtid.


Maze-One i kraftig vækst

Maze-One er stiftet i 2018 og har hurtigt opnået en stærk position i Holland som Amazon specialist for kunder som Unilever, Coca-Cola, Hunkemöller,

Ubisoft samt mere end 40 andre kunder, og er på vej ind i flere europæiske markeder, hvor Norden er det første skridt.

Maze-One er et full-service Amazon specialistbureau, som hjælper virksomheder med at styrke deres salg og udnytte de kommercielle muligheder via Amazon detailhandelsplatformen på globalt niveau samt Amazons hastigt voksende annonceringsplatform.

Maze-One har dertil udviklet en række værktøjer til at effektivisere kundernes onboarding proces og løbende vedligeholdelse af produktvisninger m.m. med dokumenterbare positive salgsresultater.

Inspirationen er blandt andet hentet fra globalt hold, hvor lignende bureauer har haft succes i nogen tid, ikke mindst fordi Amazon vokser enormt over hele verden, og fordi Amazon er en kompleks platform at operere i med dertilhørende stort behov for specialkompetencer.


Stort potentiale, selvom Amazon endnu ikke er i Norden

Selvom Amazon endnu ikke er
trådt ind i Norden, er platformen i høj grad relevant for danske og nordiske brandejere
og detailhandlere.

Maze-One oplever et stort potentiale for lokale virksomheder i at optimere deres salg og markedsføring til andre markeder, hvor der på Amazon på nuværende tidspunkt er mere end 300 mio. potentielle købere.

I Tyskland eksempelvis, sker over halvdelen af alt online salg på Amazon og over halvdelen af tyske forbrugere starter deres produktsøgning på Amazon fremfor Google.

Danskerne handler ligeledes hyppigt på både den tyske og engelske Amazon platform, og Amazon er ifølge European Ecommerce Report 2019 nu den anden mest populære webshop i Danmark.


Løbende erfaring

Det er, udover de umiddelbare salgsmuligheder, ligeledes et spørgsmål om rettidig omhu og at opbygge en position på den mest hastigt voksende e-handelsplatform.

Derfor anbefaler Maze-One, at nordiske virksomheder er til stede på Amazon platformen for at gøre sig løbende erfaringer, mens platformen vokser.

 Når Amazon sandsynligvis indtræder i Norden, forventes det at fordoble den samlede e-handel med Amazon som markedsleder, som det også er set i andre europæiske markeder som Tyskland, Frankrig, Spanien og England.


Maze-One Nordic

Maze-One Nordic etableres på det hollandske koncept men forankres lokalt med fokus på danske og nordiske brandejere og detailhandlere.

Det betyder konkret, at danske og nordiske kunder kan få strategisk og taktisk rådgivning fra lokale eksperter i detailhandels- og annonceringsmulighederne på Amazon samt en komplet pakke i operationel onboarding og løbende service.

- Vi ser et stort og voksende potentiale for nordiske virksomheder i at benytte Amazon som salgsplatform, og det gælder allerede nu, selvom Amazon endnu ikke er på det nordiske marked, siger Ulrik Grevenkop-Castenskiold, Managing Partner og Co-founder, Maze-One Nordic og afrunder:

Amazon er en yderst attraktiv men også kompleks markedsplads, og vores erfaring er, at nordiske virksomheder har behov for lokal nordisk sparring men også et holistisk perspektiv ift. brugen af Amazon overfor andre salgs- og markedsføringskanaler. Det får de hos Maze-One Nordic. Michael og jeg har sammen en bred erfaring fra en lang række detailhandel brands i Norden. Derudover komplementerer vi hinanden, blandt andet ved Michaels indgående kendskab i Adtech industrien og digital markedsføring samt en del af min baggrund i strategisk forretningsudvikling og strategisk/taktisk prissætning.