Apopro: Har solgt mere nu, end under hele Black Friday sidste år

”Det bliver vildt sjovt”

Det ser ud til, at Black Friday-salget spirer hurtigere end sidste år hos mange danske virksomheder.

Hos onlineapoteket Apopro er det ikke anderledes. Allerede kl. 11.00 i dag har virksomheden solgt mere, end de gjorde under hele Black Friday sidste år.

Annonce

Den gennemsnitlige ordreværdi er 40 procent højere i år end den var på Black Friday sidste år. Det kan skyldes, at dagen i år falder i forbindelse med, at kunderne har fået løn, fortæller Tine Vestergaard, apoteker hos Apopro, til Ehandel.dk.

Men hvad sælger?

På listen over produkter, der topper, er det produkter til børn og lækker hudpleje – disse er med til, at Apopro i år sætter rekord, både på omsætning og antal ordrer lagt på en time mellem kl. 09-10 i dag.

Virksomheden oplever endvidere en rekord på antal samme-dags-leveringer.

Og som hos så mange andre, er der oprustet på personale. Alle, der kan give en ekstra hånd, bliver længere.

Det betyder også, at jeg selv er på lageret i eftermiddag - og i aften - for at plukke og pakke ordrer. Vi arbejder også ekstra i løbet af weekenden for at få sendt alle ordrer afsted, siger Tine Vestergaard.

Men det er altid svært at forudsige, hvor meget pres, man kommer under. Hos Apopro er der blevet brugt en del tid på at planlægge dagen, processerne og bemandingen.

Planen er dog allerede blevet tilpasset flere gange, idet Black Friday er så meget anderledes end ”hverdagshandlen”, og kundernes shoppemønstre er derfor svære at forudsige.

Annonce

Hos Apopro er stemningen hektisk, men rigtig god. Alle medarbejderne har, ifølge Tine Vestergaard, kampgejsten med sig på kontoret.

Og selv om travlheden hærger, er der udsigt til en spændende dag:

Det bliver en vildt sjov og meget travl dag, hvor antallet af ordrer går amok, og hvor vi får stresstestet alle vores processer og arbejdsgange, afrunder Tine Vestergaard.