Bang & Olufsen vil vende svigtende salg

Omnichannel-fokus for fulde gardiner

Bang & Olufsen har nye ting på tegnebrættet og går nu ud med nyheden om, at virksomheden støber sin platform om.

Annonce

Nu skal der nemlig være fokus på omnichannel.

Virksomheden, der specialiserer sig i at kombinere design med teknologi, blev grundlagt i 1925. Det er således blevet til mange år på markedet, men det har ikke været uden udfordringer.

På det seneste har Bang & Olufsen været ramt af faldende salg i både Europa og USA.

Det skriver Internet Retailing.

Virksomhedens nye satsning har det formål at integrere deres mobile platform og onlineshopping med de fysiske butikker.

- Vi ønsker, at vores e-handelsstrategi skal have maksimal fleksibilitet for fremtiden, siger Tomas Antvorskov Krag, chef for e-handel hos Bang & Olufsen.

Kunder har dermed mulighed for at bestille online og efterfølgende hente varerne i butikken. Derudover bliver det også muligt at bestille varer hjem, som ikke ligger på hjemmesiden.


Samarbejde med tech-virksomhed

For at opbygge sin nye omnichannel-platform, har Bang & Olufsen valgt at samarbejde med den globale tech-virksomhed: Commercetools.

Annonce

- Vi er glade for at følges med en traditionel leverandør som Bang & Olufsen på deres rejse i retning af fremtiden for digital handel. Højkvalitetsprodukter som disse behøver ikke kun have gode præsentationsmuligheder i butikken. Tilgængeligheden på internettet skal afspejle det fremragende design, siger Dirk Hoerig, grundlægger og administrerende direktør for Commercetools.