Bestseller-kunder køber på kredit

Nye kreditordninger løfter salget hos den store modekoncern.

Hos modekoncernen Bestseller arbejder man med nye løsninger for betaling, og der er kommet splinternye kreditordninger på bordet.

Annonce

De er med til at booste salget og drive omsætningen frem til trods for, at danske forbrugere har deres forbehold. Det skriver Finans.

Et populært koncept går ud på, at kunder køber tøj på kredit online, så de kan prøve det derhjemme og returnere det igen - uden at pengene bliver trukket.

- Der er store forskelle på, hvor stor en andel kreditsalget udgør på de forskellige markeder. I Danmark er det eksempelvis en ret lille andel, der køber på kredit, mens det i bl.a. Sverige og Tyskland forholder sig helt anderledes, siger Søren Gundtoft Johansen, omnichannel-chef i Bestseller, til Finans.

Han tilføjer:

- Der foregår størstedelen af vores onlinesalg via kreditordninger. Forskellen i udbredelse stammer nok i høj grad af tradition og vaner snarere end teknologiske forskelle på de enkelte markeder.

Den nye løsning kommer fra selskabet Klarna, hvor Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen og H&M begge er aktionærer.
-

Kilde: Detailfolk

Annonce