Bestseller satser millioner på omnichannel

Har underskrevet treårig aftale med svensk tech-virksomhed

Annonce

Den danske modegigant Bestseller har netop investeret 2,5 mio. kr. i en omnichannel-løsning, der skal få virksomhedens digitale tilstedeværelse til at smelte sammen med dens fysiske B2B-showrooms.

Bindeleddet mellem det fysiske og det digitale er store touchskærme, som skal sættes op i de enkelte showrooms. Via touchskærmene kan Bestsellers forhandlere kigge på kommende kollektioner og bestille varer.

Annonce

Virksomheden bag omnichannel-løsningen er svenske Touchtech, som udvikler interaktiv software til større touchskærme til digitalisering af butiksoplevelsen i fysiske miljøer som butikker, showrooms og messer. 

I en pressemeddelelse skriver Touchtech, at Bestsellers omnichannel-løsning reducerer behovet for fysiske vareprøver, hvilket dels lemper kravene til størrelsen på showrooms og dels mindsker produktions- og fragtomkostningerne samt miljøpåvirkningen.

Touchtech kan trække på sine erfaringer som leverandør af lignende løsninger til en lang række svenske modevirksomheder, heriblandt Eton, MQ, Svea og Stenströms. Derudover spiller Bestseller også en vigtig rolle i udviklingen af løsningen.

– Projektet er udformet som et partnerskab mellem Bestseller og Touchtech, hvor ressourcer, proceskendskab, teknisk kompetence og finansiering skal garantere for et unikt produkt, som resulterer i en 100% digital proces for showrooms, skriver Touchtech i en pressemeddelelse.

Ud over de 2,5 mio. kr. kan Touchtech se frem til at indkassere en årlig licensindtægt, som angiveligt skal være større end selve ordreværdien. Virksomheden forventer desuden en øget efterspørgsel på sine løsninger som følge af aftalen med Bestseller, og tror på vækst, både i hjemlandet og internationalt.

– Samarbejdet med Bestseller er en vigtig milepæl, der styrker Touchtechs position som pionerer i den igangværende digitale transformation af fysiske butikker og showrooms, siger Deniz Chaban, administrerende direktør hos Touchtech.