Black Week storskuffer – regner med et lavere resultat i år

Nåede ikke rentabilitetsmålet.

Sportamore havde en fornuftig start på Black Week med 26 procent flere besøgende og 36 procent mere merchandise solgt.

Men nu står det klart, at Black Friday-salget uheldigvis ikke var godt nok til, at virksomheden nåede sit rentabilitetsmål for året.

Annonce

Og efter en skuffende oktober måned var der behov for et eleveret salg i november - men sådan blev det ikke.

November og Black Friday-ugen har haft en god udvikling, men ikke i tilstrækkelig grad til at kompensere for starten af ​​kvartalet. Vi mener, det betyder, at salgsvæksten i fjerde kvartal ikke vil være tilstrækkelig til at realisere de forventede stordriftsfordele og effektivitetsgevinster, skriver Sportamore i en pressemeddelelse.

Da fjerde kvartal hidtil ikke har opfyldt forventningerne, forventer Sportamore, at helårsresultatet vil blive påvirket.

Det betyder, at driftsresultatet for fjerde kvartal, og hele 2019, ikke længere forventes at blive bedre end i 2018.