Boozt omsætter for 2,8 milliarder

90.000 nye kunder.



Nethandlen Boozt har nu offentliggjort sine tal fra fjerde kvartal, 2018, hvor salget er gået bedre end selskabet havde forventet.

Med en vellykket Black Friday-​​weekend, efterfulgt af et solidt december-salg, er det samlede salg steget med 39 procent i fjerde kvartal.

Virksomheden havde en omsætningsvækst på 39 procent samt en højere driftsmargin end tidligere anslået, der landede på 6,4 procent.

Omsætningen for selskabets fjerde kvartal udgjorde i alt 892 mio. kroner med et driftsresultat på 69 mio. kroner.

For hele året havde Boozt en omsætning på 2,78 mia. kroner.

Den fysiske butik trak ned

Det store pres, som Boozt oplevede på sin bruttomargin i oktober og i november måned, skulle angiveligt være lettet mod slutningen af ​​året, hvor efterspørgslen efter sæsonvarer steg.

– Kvartalet viste organisationens evne til at møde udfordringer og levere efter behov. Hele organisationen arbejdede utrætteligt for at opnå en god afslutning på året under vanskelige markedsforhold. På trods af det konkurrencedygtige prisbillede sikrede vores lagersammensætning af relevante varer til de nordiske forbrugere en stærk salgsforøgelse, hvor bruttomarginen ikke blev skubbet så meget som forventet, siger generalchef, Hermann Haraldsson, i en pressemeddelelse.

Den fysiske handel, skal i lighed med selskabets tredje kvartal, dog have reduceret resultatet en del – herunder et tab på 7,5 millioner kroner. Tabet skyldes bl.a. Beauty by Boozt-butikken i København.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest