Boozt: Teknisk fejl øgede priserne – nu skal der betales tilbage

"Det føles lidt uretfærdigt, når man bliver anklaget for at snyde”.

Da onlinehandlen Boozt gik i krig med sin Black Friday-kampagne i går, var der mindst 30 procent rabat på store dele af sortimentet.

Annonce

Dog bemærkede en opmærksom kunde, der ledte efter en GANT-sweater, at den oprindelige pris på sweateren var højere end tidligere på ugen.

Ringer rundt til kunderne

Tidligere kostede sweateren 1099, men skal selv samme model stå til at have kostet 1199 eller 1299 kroner afhængigt af farven.

Det betyder, at 30 procent-rabatten ikke sænkede prisen på varen så meget, som den burde have gjort.

- Prisforskellen på GANT-sweateren kom fra en teknisk EDI-fejl – den er korrigeret nu. Det er derfor ikke en "Black Friday-taktisk" prisændring, hvilket er vigtigt for os at understrege. Kundeservice er i fuld gang med at tilbagebetale kunderne - de ringer til dem i løbet af eftermiddagen og aftenen, siger Peter G. Jørgensen, marketingchef hos Boozt til Ehandel.dk, torsdag aften.

Det er farligt at sige, at alting stemmer

Ifølge Peter G. Jørgensen tager det måneder fra at Boozt køber en vare, til den kommer ind på onlineshoppen.

Med valutaændringer og andre ting, der kan forekomme er det ikke underligt, at der nogle gange opstår fejl, når man har et udvalg på millioner af varer, mener han.

- Vi kontrollerer selvfølgelig altid priser, men det kan desværre ske, at vi misser noget, siger Peter G. Jørgensen fredag ​​morgen til Ehandel.dk.

Han uddyber:

Annonce

- Det føles lidt uretfærdigt, når du bliver anklaget for at snyde. Det har virkelig ikke været meningen at vildlede nogen. I virkeligheden er det farligt at sige, at alting stemmer, men vi gør alt, hvad vi kan for at være gennemsigtige og give kunderne den bedst mulige service. Der kan stadig være nogle fejl, men her er vores kunder altid velkomne til at kontakte os.

Boozt har nu opdateret sweaterens basispris på sin hjemmeside.