En rejse til rummet for omkring 1,7 millioner danske kroner…
Det er bare én af tusinder ting, der kan klikkes hjem fra CDON i løbet af dette års Black Friday-uge. Virksomheden kører Black Friday i ni dage med start sidste weekend.
CDON lover, at dette års Black Days kommer til at tilbyde kunderne rabatter på op til 70 procent, og at der således er gode muligheder for at få varer med hjem til markant lavere priser end normalt.
Ehandel har spurgt CDONs administrerende direktør Kristoffer Väliharju, hvordan CDON tilpasser sig den voksende tendens med at give afkald på Black Friday, på grund af et øget fokus på bæredygtighed.
Jeg synes, holdningen er sund, og det er godt, at spørgsmålet får mere plads. CDONs rolle har dog altid været, og vil fortsat være, at tilbyde kunderne et relevant tilbud. Med stærkere krav til holdbarhed er vi også nødt til at revidere denne dimension, uanset om det er Black Friday eller en almindelig ugedag.
Er der risiko for, at for mange - og for stærke - kampagner får kunderne til ikke længere at ønske at købe til fuld pris?
Det er et spørgsmål, der har været relevant i lang tid, og her ser jeg CDONs markedsplads som en del af løsningen. Vi arbejder for at sænke forhandlernes markedsføringsomkostninger, hvilket giver dem bedre mulighed for at besvare kundernes krav.
Black Days hos CDON strækker sig indtil Cyber Monday, som falder den 2. december.