”Vi giver danske ehandlere adgang til Amazons hemmelige våben”

Jo flere ordrer, du sender, des mere får du ud af at bruge Clerk.io

Annonce

Ud fra devicen ’scratch your own itch’ har Clerk.io med Hans-Kristian Bjerregaard skabt et stykke software, der skal skabe mere omsætning hos e-handelsvirksomheder.

I 1998 åbnede Amazon deres første markeder uden for hjemmemarkedet i USA. Valget faldt på England og Tyskland.

Annonce

Siden da er særligt Tyskland vokset til at blive Amazons andet største marked og fylder i dag omkring 40 procent af al e-handel hos vores broderland sydpå.

En af de ting Amazon har gjort helt rigtigt er produktanbefalinger.

- Amazon har måske verdens bedste produktanbefalingsalgoritme, fordi at de har så mange produkter og så meget data.Det er svært at konkurrere med som lille spiller, fortæller direktør i Clerk.io, Hans-Kristian Bjerregaard i en pressemeddelelse.

Clerk.io laver software, som du kan implementere på din webshop, hvis du bruger et af de gængse systemer som fx Magento, WooCommerce og Shopify.

Clerk.io stræber efter at give intelligente produktanbefalinger til brug på onsite-search, produktanbefalinger i checkout-flow, produktanbefalinger til email marketing og meget mere.

- Hos Clerk.io giver vi de små webshops de samme redskaber, som Amazon i 20 år har haft så stor succes med - deres hemmelige våben, om du vil, lyder forklaringen på fra den danske virksomhed.


Alle med over 10 ordrer tjener penge

Jo flere ordrer, du sender, des mere får du ud af at bruge Clerk.io.

Tommelfingerreglen – ifølge Hans-Kristian Bjerregaard – er 10 ordrer om dagen. Har du dét, vil Clerk.io’s algoritmer betale sig.

Det er særligt virksomheder med et stort produktudvalg, der har meget at hente.


Udenlandsk fokus

Går du en tur igennem Clerks lokaler på Amager, lægger du lynhurtigt mærke til, at det er et internationalt arbejdsmiljø.

Arbejdssproget er engelsk, og det hænger sammen med, at en væsentlig del af Clerk.ios omsætning allerede nu ligger udenfor Danmark.

- Danmark er et godt marked med høj grad af digitalisering og derfor det perfekte sted at starte. Men der er også et begrænset antal e-handelsvirksomheder i Danmark og for at nå den størrelse, vi ønsker, er vi nødt til at kigge ud over landegrænserne, afrunder Hans-Kristian Bjerregaard.