Ny rapport: Click-and-collect, AI og mobile køb vandt 2019

Den globale, digitale omsætning stiger.  

I går delte Salesforce deres Holiday Shopping Report 2019, der afslører tendenser, data og indsigter med afsæt i over hundrede millioner globale forbrugere.

Information, som potentielt kan hjælpe e-handlere med at forberede sig til shoppefesten i 2020.

Annonce

I den nye rapport fremgår det, at halvdelen af ​​al e-handel blev afsluttet inden den 3. december og at ti procent af alle digitale køb kom fra AI-drevne henstillinger.

I alt har forbrugere spenderet otte procent mere i løbet af 2019 med en samlet indtægt på 723 milliarder dollars.

Salget i løbet af Cyber​​Week brød også nye rekorder, hvor den globale digitale omsætning steg med 15 procent, svarende til 143 milliarder dollars.

I Norden tegnede Cyber ​​Week sig for 40 procent af det samlede salg mellem 19. november og 26. december.

Dette kan sammenlignes med det globale gennemsnit på 36 procent.

Detailhandlere, der investerede i click-and-collect, blev vindere af ​​året før og i løbet af julen 2019. I år skal e-detailhandlere finde nye måder at integrere den mobile oplevelse, som mobil bringer med den fysiske butik, for at skabe en bedre shoppingoplevelse, siger Lars Grønkjær, detailekspert hos Salesforce

E-handlere, der tilbyder deres kunder at handle online og derefter hente varen i en fysisk butik lykkedes bedre end deres konkurrenter i 2019.

Disse forhandlere havde 56 procent flere aktive shoppere - der brugte søgefunktionen, føjede et produkt til kundekurven eller startede betaling - i løbet af de sidste fem dage før jul.

Annonce

Og det er helt tydeligt, at e-handlere øger deres indtægter ved hjælp af AI.

AI-drevne produktanbefalinger førte til en stigning i antallet af ordrer med 10 procent og en stigning i omsætningen på fem procent under dette års store shoppingfestival.

Rapporten viser endvidere, at mobil stadig er den vigtigste enhed med hensyn til både trafik og antallet af køb.

Blandt de nordiske forbrugere kom mere end halvdelen af ​​alle køb (52 procent) fra mobiltelefoner. På juledag stod mobil for så meget som 80 procent af trafikken og 65 procent af alle køb.