Coop dropper sine måltidskasser – nyt koncept på vej

Årstiderne, Nemlig.com, Simple Feast, Ret nemt... Det er bare nogle af de løsninger, der er tilgængelige i dag inden for måltidskasse-verdenen.

Et hurtigt voksende koncept inden for dagligvarehandlen, hvor der er skarp konkurrence.

I 2017 begyndte Coop for første gang nogensinde at sælge sin egen udgave, men det er ikke gået som planlagt.

Annonce

På onlinesupermarkedets hjemmeside bliver kunder på nuværende tidspunkt mødt med beskeden:

“Måltidskassen lukker pga. ombygning. Vi har besluttet at ændre konceptet for ’Måltidskassen fra Coop'. Hvis du har et abonnement hos os i dag stopper dette automatisk. Du behøver således ikke gøre noget, og vi vil selvfølgelig ikke opkræve betalinger længere.”

Det er uvist, hvornår måltidskassen kommer tilbage, men den kommercielle direktør for Coop.dk MAD forsikrer om, at konceptet ikke er blevet begravet permanent. Der er ”bare” brug for nytænkning.

Måltidskassen fra Coop var en kæmpe succes i starten, men vi så en afmatning i anden halvdel af 2019. Det fik os til at overveje konceptet, og vi besluttede at trykke på pause. Derfor går vi nu i tænkeboks og udvikler et stærkere koncept, som kan komme tilbage på markedet i løbet af i år, siger Morten Viktor til Detailfolk.