Coop skruer op for den grønne omstilling: ”Det haster”

Ny samarbejdsaftale på bordet

Annonce

I slutningen af april skrev Ehandel.dk
om Coop’s nye fokus på økologi til lavere priser, og hvordan danskerne nu kan få leveret økologiske varer direkte til døren til samme
pris som i discountbutikkerne.

Det er Coop.dk MAD, der har lanceret konceptet.

LÆS OGSÅ: Coop.dk: ”Vi vil gerne tilbyde økologi til lavere priser”

Annonce

..Og det ser ud til, at vi fortsætter i den grønne stime, og at de økologiske lavprisvarer er en del af en større værdistrategi hos dagligvarekoncernen.

Det skal nemlig være lettere
for danskerne at have en dagligdag, der er mindre belastende for klimaet.

Derfor har Coop nu valgt at skrue yderligere op for den grønne omstilling.

- Vores største udfordring i verden er klimaforandringerne. Og det haster. Derfor sætter vi nu endnu mere fart på den grønne omstilling. Som andelsvirksomhed har Coop muligheden for at gøre en forskel sammen med vores 1,7 millioner medlemmer og kunder. Og den mulighed forpligter, siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese, i en pressemeddelelse.


Tre hovedmål

Coop har i den forbindelse indgået en samarbejdsaftale med Danmarks grønne tænketank Concito om strategisk sparring i forbindelse med klimaindsatsen.

Hos Concito ser man store muligheder i samarbejdet med Coop.

- Der er behov for, at danskernes madvaner udvikler sig i en markant mere klimavenlig retning. Coop og den øvrige detailhandel har et oplagt ansvar for at hjælpe med at trække i den retning. Vi er glade for at kunne understøtte Coops arbejde med at øge forbrugernes viden om klima og handlemuligheder i butikkerne og andre steder, siger Christian Ibsen, direktør i Concito.

Der er tre hovedmål med samarbejdet, som skal booste klimaindsatsen:

1) Der skal udvikles en fremrykket klimastrategi.
2) Der skal udvikles nye klimavenlige varer.
3) Formidlingen om varernes klimaaftryk skal styrkes, så man som forbruger kan træffe et oplyst valg, når man handler.