Danmark

Målbar effekt af 3D Secure hos danske netbutikker

Danske netbutikker bliver bombarderet med svindelforsøg. Ifølge FDIHs E-handelsbarometer for tredje kvartal 2019 har to ud af tre danske netbutikker på et eller andet tidspunkt haft udfordringer med svindel. Alene i dette års tredje kvartal har 28 procent af netbutikkerne været udsat for svindel eller svindelforsøg. Det mest almindelige svindeltype er kortsvindel, men virksomhederne i FDIHs…

Black Friday i bæredygtighedens tegn

Folkekirkens Nødhjælp vil gøre Black Friday til en højtid for det ansvarlige forbrug. Derfor holder organisationens 116 genbrugsbutikker i år for første gang Black Friday – eller nærmere Black Week. Det skriver Folkekirkens Nødhjælp i en pressemeddelelse. Kampagnen kører efter en model, hvor rabatten stiger gradvist hver dag i ugen. På selve Black Friday samt…

FDIH forventer ny Black Friday-rekord

Prognoserne for Black Friday 2019 er lovende. Ifølge FDIH regner 35 procent af de danske forbrugere med at benytte sig af nogle af de mange tilbud på årets største shoppingdag. Det er en stigning på 3 procentpoint i forhold til sidste år. Hos FDIH har man store forventninger til årets Black Friday. Kendskabet til Black Friday…

Sinful storsælger i Kina på Singles Day

I går løb Singles Day af stablen. Den kinesiske e-handelsgigant, Alibaba, omsatte for hele 257 milliarder kroner – de samme omsætningsforhold ser vi dog ikke i Danmark. Her i landet er det, ifølge FDIH, kun hver femte dansker, der kender til Singles Day. Og selv om kendskabsgraden er en fordobling i forhold til sidste år,…

Den kinesiske købsfest lokker med flere danske netbutikker

Singles Day-udsalget landede i år på en ganske almindelig mandag, og det var lidt spændende at se, i hvor høj grad de danske netbutikker ville deltage i festlighederne. PriceRunners vurdering forud for Singles Day var, at hver femte butik ville prøve sig ad med tilbud i løbet af dagen – det holdt stik. En gennemgang…

Singles Day: “Passer rigtig godt til den danske tilbudskultur”

Den kinesiske opfindelse, Singles Day, bliver gradvis adopteret i både ind- og udland. Flere virksomheder i det danske land har taget dagen til sig – de har, som mange andre, fundet ud af, at markeringen kan være ganske god forretning. Singles Day er dog stadigvæk et relativt nyt fænomen i Danmark. Det betyder også, at…

Erotik-succes jagter ny rekord

Dagbladet Børsen hylder hvert år en række gazellevirksomheder fra det danske erhvervsliv. Og iblandt dette års gazeller finder man en virksomhed, der har en lidt frækkere mission end de fleste. Den erotiske webshop, Sinful, modtog sin femte gazellepris i træk ved tirsdagens prisuddeling i Aarhus. De fem gazellepriser i streg gør virksomheden til én ud…

Danske e-handelsgiganter viser vejen: 1 ud af 5 satser på Singles Day

Mandag den 11. november er det, for mange bekendt, Singles Day. Dagen har sin oprindelse i Kina og er verdens største udsalgsdag. Men selv om handelsfestlighederne er fire dage ude i fremtiden, har flere onlinebutikker tyvstartet og påbegyndt udsalget. Butikkernes store udfordring i år er, at Black Friday falder en uge senere end forrige år….

Bæredygtigt, tysk livsstilsbrand på vej ind i Danmark

”Lev bæredygtigt. Hver dag”. Sådan lyder det fra tyske Tchibo, som er taget på grønt erobringstogt nord for grænsen, hvor en webshop skal inspirere de danske forbrugere til at tænke bæredygtighed ind i hverdagsprodukter som for eksempel kaffe, t-shirts og træningstøj. Virksomhedens grønne agenda har blandt andet sat Tchibo på verdenskortet som tredjestørste udbyder af…

Kinesisk fødevaregigant bestiller dansk grisekød for 674 millioner kroner

Danish Crown indgik i går en trecifret millionaftale med den kinesiske fødevarevirksomhed, Cofco. Der er tale om en rammeaftale, som gensidigt sikrer de to virksomheder et forretningsomfang på minimum 100 millioner dollars i 2020. Det skriver Danish Crown i en pressemeddelelse. Cofco, som er Kinas største fødevarevirksomhed, står for en stor del af Kinas import…

ABONNÉR

Du går vel ikke glip vores nyhedsbrev E-handelsnyt?