Danmark

Ehandel.dk tager en pause

Vi har taget en beslutning om at pausere nyhedsdækningen på Ehandel.dk. I mellemtiden er du mere end velkommen på vores nordiske søstersider: Ehandel.se, Ehandel.com og Ehandel.fi, hvor du som altid finder de seneste nyheder fra det spændende e-handelsunivers. Du kan også altid sende tips til den nordiske redaktion på: tips@ehandel.dk. Tak for denne gang og…

Zalando: En global standard for bæredygtighed i modebranchen

Samarbejde om måling af miljømæssig og social bæredygtighed i modebranchen er vigtigere end nogensinde i denne tid, hvor branchen står over for en coronakrise, ifølge Zalando. Nu er platformen den første forhandler, der vil benytte sig af Higg Brand & Retail-modulet fra Sustainable Apparel Coalition (SAC) til at gøre bæredygtighedsvurdering obligatorisk for deres private labels…

Flying Tiger Copenhagen åbner webshop i Sverige

Den 29. maj lancerer Flying Tiger Copenhagen sin onlinebutik i Sverige, flyingtiger.com. Den svenske lancering følger detailkædens “succesfulde onlinedebut i Danmark” tidligere på året. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse. Onlinebutikken tilbyder en bred vifte af Flying Tiger Copenhagen-produkter, der kan sendes direkte til døren, uanset hvor i Sverige, kunden befinder sig. Sverige er det…

Elgiganten flytter medarbejdere fra Danmark til Norge

I 2017 flyttede Elgiganten, og daværende Lefdal, sine norske og svenske kundecentre til København i Danmark. På det tidspunkt måtte medarbejderne enten flytte sig eller miste deres job. Siden da er de to virksomheder fusioneret, og kundecentret ligger fortsat i København. Men nu vil Elgiganten etablere et nyt center i Lørenskog, Norge for at øge…

Dansk fænomen vil vinde svenske kunder via influencere

Det danske brillemærke Christopher Cloos blev grundlagt i 2017 af blandt andet Julius Langkilde Høedt. I dag er mærket mest kendt i USA, Canada, Storbritannien og Australien. Vi er to grundlæggere, der var bosiddende i henholdsvis USA og Danmark, da vi startede virksomheden. Derfor var det naturligt for os at starte som et globalt brand….

Matas høster i tørken – onlinesalget oppe med 300 procent

Vækst og et solidt resultat. Sådan står det skrevet i den netop udgivet årsrapport fra Matas. I rapporten fremgår det, at virksomheden realiserede en samlet omsætning på 3.688,5 millioner kroner for regnskabsperioden 2019/20. Det er en stigning på 4,2 procent, sammenlignet med forrige periode. Indtjeningen landede på 517,9 mio. mod 548,6 mio. sidste år, og…

H&M og Bestseller i top 10 – største ansøgere til lønkompensation

Corona-udbruddet har ramt danske arbejdspladser med 200 kilometer i timen og trepartsaftalen om lønkompensation, som regeringens og arbejdsmarkedets parter har indgået, ser ud til at være et populært hjælpemiddel. Den første kompensationsordning gik i luften i starten af marts, 2020. Erhvervsstyrelsen har i alt godkendt lønkompensation til over 210.000 ansatte, og der er blevet udbetalt…

Førstehjælp: 20 forslag der skal redde dansk eksport

En stigende andel af beskæftigelsen og væksten i Danmark kommer fra eksport, men det begynder desværre at tynde ud i ordrebøgerne. I de kommende kvartaler vil danske eksportvirksomheder se effekten af flere måneders nedlukning – ikke bare i Danmark, men også på en lang række markeder i udlandet, skriver Dansk Industri. Danmark er en lille…

Ny vinplatform vokser seks gange så meget som e-handlen

Danskerne er vilde med at købe vin direkte hos vinbonden uden mellemled, mener administrerende direktør hos iværksættervirksomheden Kobaj, Alexander Kidd. Salget er i hvert fald eksploderet i den seneste tid, og foreløbig har platformen formidlet salg af 35.000 flasker vin fra vingårde i Europa og USA til forbrugere i hele Danmark. Salgstallet er steget i…