De sociale medier blander sig – nu bliver det sværere at returnere varer

Asos sætter foden i jorden



Den høje andel af returvarer har længe været et problem hos mange e-detailhandlere, ikke mindst blandt dem, der er aktive inden for mode.

..Og det handler ikke kun om kunder, der bestiller hjem i mange størrelser og farver for at få så mange valgmuligheder inden for hjemmets fire vægge, som muligt.

For nylig viste en undersøgelse, at det ikke er helt usædvanligt at bestille beklædningsgenstande hjem bare for at kunne vise et nyt sæt tøj på de sociale medier.

Nu har adfærden fået den britiske e-handelsplatform Asos til at reagere.

Virksomheden har besluttet at gøre det sværere at handle hjemmevarer bare for at returnere dem igen.

Ifølge oplysninger i de britiske medier vil Asos i fremtiden kortlægge kundernes retur-adfærd og muligvis blokere kunder, der måtte mistænkes for at misbruge systemet.


“Skal være bærdygtigt for os og for miljøjet”

Modehandlen bør have et ekstra vågent øje på virksomheder, der returnerer ting oftere end gennemsnittet og på kunder, der mistænkes for at returnere varer, de allerede har brugt.

Alt dette for at afdække, hvad Asos beskriver som “usædvanlige mønstre af returaktivitet”.

“Vi skal sikre, at vores returer fortsat er bæredygtige for både os og for miljøet. Hvis vi ser et usædvanligt mønster af adfærd, føler vi os derfor nødsaget til at undersøge det nærmere og handle. Det vil nok ikke påvirke dig, men i hvert fald ønskede vi at give dig en heads-up,” har Asos skrevet i en e-mail til sine kunder.

For at kompensere en smule overfor kunderne, så tonen ikke er så hård igen, har Asos også besluttet at øge antallet af dage, der må gå før kunden returnerer et produkt – fra 28 til 45.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest