Derfor bør din virksomhed bruge tid på at forstå Millennials

Hurtig og informativ
kommunikation bliver stadig vigtigere, når en ny generation begynder at træffe
beslutninger.

Annonce

I takt med en stigende e-handel på B2C-markedet, ændres
B2B-segmentet også.

En stor del af forklaringen skyldes, at unge i milliniumgenerationen
nu bliver ældre. Millennials er beskrivelsen af generationen af mennesker født
mellem 1981-1996, og står nu for halvdelen af alle B2B- søgninger online.

Annonce

Disse digitale indfødte er eksperter i at spore og købe
varer online, og nu træffer de også forretningsmæssige beslutninger.

Ifølge Digitroll er denne målgruppe nok den vigtigste at
fokusere på fremadrettet.

Den norske onlinevirksomhed Digitroll leverer nethandelsløsninger,
hjemmesider og onlinebutikker. Virksomheden har tyve års erfaring i branchen og
har således et godt kendskab til tendenser, der kommer inden for e-handel.

Virksomheden har nu bemærket tre vigtige udviklinger i B2B-segmentet.

Millennials bliver de nye beslutningstagere

De ældste Millennials nærmer sig slutningen af trediverne, og er dermed i færd med at træffe en række forretningsmæssige beslutninger.

Det er nu de unge, der driver forandringer inden for B2B-handel, og Digitroll opfordrer til at følge nøje med.

- Millennials har en helt anden tilgang til at hente information end generationerne før dem. De leder vejen i brugen af nye digitale værktøjer, hvor de indsamler og behandler, hvad der sker online. Nu kommer Millenials også i en alder, hvor de ønsker at træffe beslutninger på arbejdspladsen, siger Patrick Dahl, daglig leder for Digitroll, til Ehandel.com

Vær tidligt ude med kundefordele

I dag er kunder blevet mere søgende, uafhængige og krævende, fordi udbuddet er så stort. Derfor er det, som bekendt, blevet meget vigtigt at kommunikere kundernes fordele tidligt i processen.

- Førhen kunne man ”bare” have en netbutik, og så var alting i den skønneste orden. Men nu er dét at arbejde med indhold blevet meget vigtigere. Det er den onlinebutik, der er overskuelig og let, og som har al den nødvendige information, man vælger.

Amazon er et eksempel på en onlinebutik med masser af information. I forbindelse med hvert produkt er der billeder, kundeanmeldelser, størrelser, links til lignende produkter mv.

Fire tankevækkere

Digitroll argumenterer altså for, at virksomheder, der
reagerer på de skiftende behov hos kunden, vil have større chance for succes på
det store B2B-marked.

Millennials kan og bør derfor ikke ignoreres, for så vil de også
ignorere dig.

Ifølge Digitroll er der fire ting, virksomheder bør tænke på, når det kommer til skiftet, der finder sted i den digitale arena:

1. Moderne kunder vil i højere grad være selvbetjente

2. Kundeoplevelsen skal være hurtig og informativ

3. B2B e-handel er også på mobilen

4. B2B-kunder bruger flere penge, hvis de finder dig på flere kanaler