”Derfor har vi fordoblet vores annoncebudget”

På trods af alarmerende forhold i produktionen.

”Når man er afhængig af andre led, produktion og distribution, så er man sårbar. Og når usikkerheden rammer, folk afskediges eller sendes hjem på ubestemt tid rundt omkring i samfundet, så ændrer værdierne sig og folk holder mere på pengene,” skriver den danske skønhedsvirksomhed, Hairlust.

Og det er nogle forhold, der kan mærkes.

Annonce

Ifølge direktør, Rasmus Serup, er det dog stadigvæk lidt for tidligt at se, hvilken indflydelse Corona-pandemien får på længere sigt.

..Men hvis verden ikke snart lukker op igen, vil vi stå med et halvtomt varelager om nogle måneder, og så kommer krisen først rigtigt til at bide.

Virksomhedens omsætning er ikke synderligt berørt af coronavirussen, men det kan ændre sig hurtigt – og særligt én afdeling er medtaget. 

Dér hvor vi virkelig kan mærke pandemiens indtog i øjeblikket er på vores produktion. Vi har heldigvis stadig en fornuftig varebeholdning, men i og med størstedelen af vores produktion er på standby eller udskudt, vil en flaskehals være umulig at undgå. Derfor håber vi, ligesom utallige andre virksomheder, på at kurven snart vil knække så samfundet kan komme tilbage på sporet igen, fortæller Rasmus Serup.

Produktionen hos HairLust foregår primært i Danmark, men mange råvarer indkøbes fra hele verden.


Et lyspunkt

På trods af de alarmerende forhold i produktionen, er der et lyspunkt i forretningen: Online markedsføring. Det er særligt på de sociale medier, virksomheden mærker fremgang.

Effekten af vores online markedsføring er bemærkelsesværdig, særligt på de sociale medier. Det er blevet billigere for os at annoncere på disse, da efterspørgslen er steget helt vildt og udbuddet faldet. Generelt sidder folk mere på mobilen og tjekker Facebook og Instagram, hvorimod flere annoncører har stoppet eller reduceret deres annoncering på disse platforme, siger Rasmus Serup.

HairLust drager fordel af den stigende mobilanvendelse hos kunderne og har fordoblet sit normale annoncebudget på Facebook og Instagram, hvor de markedsfører produkter, der ikke er i risikozonen for at blive udsolgt lige foreløbig.

Annonce

 Selvom folk sidder mere på sociale medier og derved eksponeres for flere annoncer, så er sparsommeligheden dog stadig til stede, så vi er hele tiden på dupperne.

..Og det er nok en meget god idé, siden covid-19 ikke umiddelbart er på retræten. Den danske virksomhed tager også sine forholdsregler.

Vi har taget alle de nødvendige forholdsregler, og vi gør hvad vi kan for at holde hjulene i gang. Kontoret er i øjeblikket tomt og alle medarbejdere arbejder hjemmefra. Det er en udfordring at få alle ender til at mødes og puslespillet til at gå op, men vi tager én dag ad gangen, mens vi håber på det bedste, så vi sammen kan få knækket kurven og sat gang i hjulene igen meget snart, afrunder direktøren.

I denne krisetid har HairLust-teamet desuden sat priserne på hjemmelevering ned på deres webshop thehairlust.com, så færre kunder skal i pakkeshops for at hente deres varer.