Designtrick giver onlineplatform et unikt sortiment

Har fundet en ny må de at differentiere sig på

Når vi taler e-handel, er det næsten altid en fordel at kunne tilbyde et stærkt sortiment, men det kan selvfølgelig også have sine ulemper.

Annonce

Der er eksempelvis foretaget undersøgelser, som viser, at potentielle kunder kan blive overvældet af et alt for stort udbud.

En anden udfordring er, at der undertiden ikke er noget - undtagen muligvis prisen -, der differentierer sortimentet hos forskellige e-handlere på markedet.

Så hvad kan man egentlig gøre?

For at kunne differentiere sig fra sine konkurrenter, der sælger de samme eksterne mærker, har Boozt det seneste år arbejdet på en ny satsning.

Det nye koncept hedder ”Boozt Collabs”, hvor Boozt udvikler unikke kollektioner sammen med udvalgte modemærker.

- Collabs er et eksklusivt designsamarbejde mellem os og stærke, nordiske mærker som Filippa K, By Malina, Mads Nørgaard, By Malene Birger og Les Deux. Det er et område, vi har fokuseret på i de sidste seks til tolv måneder, og som gør vores sortiment unikt i forhold til vores konkurrenter, siger Anders Enevoldsen, kommunikationschef hos Boozt.


"Vi kan gennem delte data se, at der er stor interesse"

Ud over at tilbyde produkter, der kun er tilgængelige hos Boozt, er tanken, at Collabs-arrangementet giver kunderne et mere miljøvenligt sortiment at botanisere iblandt.

- Nogle af vores Collabs er baseret på bæredygtige materialer, fordi det er en dagsorden, vi gerne vil hjælpe vores brandpartnere med at promovere. Det endelige mål er naturligvis at give vores kunder et så interessant og relevant udvalg som muligt, og disse designsamarbejder berører nogle af de områder, hvor vi gennem vores delte data kan se, at der er stor interesse.

Annonce

De pågældende varer, ligesom resten af ​​sortimentet på Boozt's side, opbevares i e-handlerens eget lager.

-Vi har således fuld kontrol over kundeoplevelsen, afslutter Anders Enevoldsen.