Kendt fra Løvens Hule: ”Det her kan blive en forretning med en trecifret millionomsætning”

Valgte at slå pjalterne sammen med sin største konkurrent.  

De to danske plakatbrands Dialægt og Citatplakat har siden 2015 været hinandens største konkurrenter, men det ser ud til, at krigen har fået et pludseligt ophør.

I torsdagens afsnit af Løvens Hule valgte de at begrave stridsøksen, og de to brands har nu slået sig sammen og fusioneret til én samlet virksomhed.

Det er første gang i programmets historie, at to medvirkende aktører fusionerer.

Annonce

De to stiftere af Dialægt, Andreas Helbo Beck og Nikolaj Lykke Viborg, vidste ikke noget om Citatplakats deltagelse, så idéen om en fusion kom som et lyn fra en klar himmel og blev mødt med en vis skepsis.

Vi har jo været hinandens største konkurrenter lige fra starten, så vores umiddelbare tanke var, at det skal vi bare slet ikke! Men vi aftalte at mødes alle sammen hjemme hos Jesper ( red. Jesper Buch) og se både hinanden og forretningerne lidt nærmere an. Og det viste sig jo faktisk, at vores to forretninger var overraskende ens, og at vi havde en sindssygt god kemi alle fire founders imellem. Så det tog ikke lang tid, før vi alle kunne se, at den her fusion ville give rigtig god mening, udtaler Nikolaj Lykke Vibor i en pressemeddelelse.

Men til trods for skepsis blev fusionen, som skrevet, en realitet. Og sammensmeltningen fik to investorer i ryggen, Jesper Buch og Jan Lehrmann, som investerede i alt 1,2 millioner kroner i Citatplakat.

De to løver er allerede en del af ejerkredsen i Dialægt, som deltog i Løvens Hule sidste år. Her investerede Jesper Buch og Jan Lehrmann 1,2 millioner kr. for 20 procent af virksomheden.

Derfor var det en absolut nødvendighed med en fusion, hvis Citatplakat skulle have chancen for at få en investering med hjem.

Og ambitionerne for den nye duo er store:

Det her kan blive en forretning med en trecifret millionomsætning, har Jesper Buch udtalt. 


Det hele klikkede bare

Det ser umiddelbart også ud til at være et forretningsmatch ”made in heaven”.

Annonce

Stifterne (Oliver, Kasper, Andreas og Nikolaj) supplerer hinanden vildt godt både menneskeligt og på kompetencer. Synergierne og stordriftsfordelene blev derfor ret hurtigt tydelige for os alle sammen, udtaler Jan Lehrmann.

Founderteamet i Dialægt er også begejstrede:

I starten skulle vi lige se hinanden an, men den lidt akavede stemning forsvandt hurtigt, og vi kunne mærke, at vi alle fire havde en rigtig god kemi sammen. Vores forretninger mindede utrolig meget om hinanden, og det hele klikkede bare, udtaler Nikolaj Lykke.

Med fusionen af de to plakatbrands kommer Dialægt/Citatplakat ApS op på en årlig omsætning, der lander på et tocifret millionbeløb. De får samtidig mere end 150.000 følgere på de sociale medier.

Der er dog én slags separation i forretningen. Dialægt-brandet vil forsætte som særskilt koncept på www.dialaegt.dk og en samlet webshop og B2B portal vil være at finde på www.citatplakat.dk .

Målet er at have mere end 1200 forhandlere på landsplan ved udgangen af 2021.