Dine brugere vil elske dig for det her tip

Har du styr på formularerne? Vi har talt med partner, Morten Vadskær, hos Shoporama, som giver dig et godt råd med på vejen

I dag får du et tip, der tager 30 sekunder at implementere, men dine brugere (på smartphones og tablets) vil elske dig for det, fortæller Morten Vadskær, da jeg fanger ham på telefonen.

Annonce

Det handler om formularer til telefonnumre, postnumre og emails - der er mange små parametre, man kan skrue på, som avler markante forbedringer.

LÆS OGSÅ:  Iværksætterduoen, der byggede bro mellem e-handel og SEO


Check-ud flowet er essentielt

- Alle mennesker hader at udfylde formularer – både online og offline. Det er tidskrævende, og det er som oftest slavearbejde, siger Morten Vadskær.

De folk, der udvikler på en hjemmeside, sidder oftest ved en computer og tester det famøse check-ud flow. Og så kan alting se ud til at være i den fineste orden, fordi udvikleren konsekvent sidder ved det samme tastetur.

.. Men mange glemmer den mobile enhed i denne sammenhæng. Og taget i betragtning, at mobile køb bliver mere og mere populære, er det ikke en helt skidt ting at tage med i overvejelserne:

- Hvis udvikleren tester på en smartphone, så er det muligt, at han får vist et alfabet i stedet for en talrække, når det kommer til at taste et postnummer ind. Derfor er det en rigtig god idé at ændre inputfelterne, så man i stedet får vist et numerisk tastetur. Det kan gøre check-ud flowet langt mere smidigt, fortæller Morten Vadskær.

Mange glemmer også, i forhold til deres webshop, at alle kunde har været i kontakt med check-ud flowet, og derfor giver det god mening at bruge lidt ekstra krudt på denne del.

- Det er super nemt at implementere. Det tager max et minut for udvikleren, hvilket gør det her tip til en lavthængende frugt, som alle kan tage, men mange overser. Jeg håber, at virksomhederne derude kan bruge det her, som burde være en selvfølgelighed på alle formularer, afrunder Morten Vadskær.

Annonce

Bruger du allerede løsningen på din shop/dit site?