Donerer millionbeløb: ” En sag der fortjener global opmærksomhed”

Undgår en katastrofe.

I går udkom en prognose fra Johns Hopkins Universitet. Den spår om, at op mod 6.000 børn kan miste livet om dagen de næste seks måneder, som direkte konsekvens af coronakrisen – altså 1,2 millioner børn.

Det har fået den danske smykkekæde Pandora til at reagere.

Annonce

På samme dag, som nyheden ramte Danmark, donerede kæden et millionbeløb til UNICEFs kamp for at undgå de mange dødsfald blandt børn.

Dette på trods af, at Pandoras seneste regnskab viser et sjældent underskud, hvor virksomheden har tabt 24 millioner kroner, og hvor salget er faldet med 13 procent til 4,2 milliarder kroner.

LÆS OGSÅ: Et sjældent underskud hos Pandora – låner flere milliarder i banken

Jeg er ikke alene glad for donationen, der vil gøre en kæmpe forskel, jeg er også stolt over, at en dansk virksomhed reagerer så hurtigt på en appel, og dermed kickstarter den kampagne vi sætter i gang i dag, for at undgå den her katastrofe. Pandora er allerede en vigtig international partner for UNICEF, og man må bare sige, at de igen-igen virkelig udviser globalt samfundssind, ovenpå en ekstremt trist nyhed, siger Karen Hækkerup, generalsekretær i UNICEF, i en pressemeddelelse.

Donationen er én af de første reaktioner på UNICEFs globale #Reimagine kampagne, der har til formål at bremse, at pandemien bliver en langvarig krise for verdens børn.

LÆS OGSÅ: Pandora er udfordret på sit globale smykkesalg – CoV medfører uforudset nedgang

UNICEFs indsats for at beskytte de mest sårbare fra konsekvenserne af krisen er uundværlige. Pandemien må ikke blive en langvarig krise for børn. Vi er stolte over at støtte denne kampagne, der skal redde både børneliv, deres familier, og der skal bygges en bedre verden op efter krisen. Det er en sag der virkelig fortjener global opmærksomhed, siger Alexander Lacik, administrerende direktør hos Pandora.

Annonce

Tilmeld

Gå ikke glip af vores e-handelsnyhedsbrev?

Tak!