E-handlen til undsætning: ”Vi overlever måske ikke krisen”

”Jeg frygter det værste”.

Den verdensomspændende pandemi sætter alvorlige spor i detailhandlen – og hos e-handlens butikker.

Det er i særdeleshed modebutikkerne, der bløder. Mange kigger langt efter kunderne og frygter ikke at overleve den krise, som covid-19 har skabt.

Annonce

Jeg frygter det værste, hvis vi ikke var online på Miinto. Jeg har ikke lyst til at sige det højt, men en lukning ville nok blive en realitet for os, hvis ikke det var for Miinto, hvor vi når ud til mange flere kunder, siger Lena Grünberger, der ejer butikken By Rockefeller i Rødovre.

Konrad Kierklo er CEO i Miinto, en digital markedsplads for mode. Han er yderst opmærksom på, hvordan markedspladsen lige nu og i den kommende periode kan optimere opbakningen til de lokale butikkers overlevelse yderligere.

Vi skal alle sammen gøre vores yderste for at støtte vores lokale butikker i denne hårde tid og handle alt, hvad vi kan, lokalt. Miinto har med øjeblikkelig virkning sat gang i en række initiativer, der skal gøre det muligt for de lokale modebutikker at sikre omsætningen, siger Konrad Kierklo.

Helt konkret er Miinto i dialog med mange af de største brands for at forhandle kontantrabat til lokale butikker – dette mod, at platformen betaler butikkernes regninger med umiddelbar virkning.

Ifølge Konrad Kierklo skal det sikrer cashflow hos brands, samt give butikkerne mulighed for at tjene penge på at sælge produkterne.

Butiksejer, Margit Baunsgaard, mener, at de lokale butikker brug for al den støtte, de kan få.

For en uge siden vidste vi ikke, at vi stod her. Hvis situationen fortsætter, er vi truet af lukning. Så lige nu er onlinesalg på en platform, der når langt ud over vores egen, altafgørende for os.

Miinto blev etableret i 2009 og tæller i dag 200 medarbejdere.

Annonce