Elgiganten intensiverer sin omnichannel-strategi

Skal reducere køer i butikkerne

Annonce

Elgiganten vil i samarbejde med betalingsselskabet Adyen nu
tilbyde sine kunder en mere fleksibel og problemfri shoppeoplevelse.

Det handler blandt andet om, at den store elektronikkæde vil tilbyde flere
betalingsmetoder i alle sine butikker i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

For Elgiganten betyder samarbejdet, at mere tidskrævende,
manuelle processer forsvinder, samtidig med at man får mulighed for at skræddersy
kunderejsen på en helt anden måde end før.

Annonce

Per Øyvind Sørsveen, direktør for Commiercial Services hos Elgiganten, udtaler:

- Med Adyen kan vi nu justere vores online- og fysiske kanaler på en endnu bedre måde og give vores kunder mulighed for at forme deres egen rejse. Dette ved at give dem flere valgmuligheder, når de skal betale, og lade dem bestemme, hvor og hvornår de vil betale, siger Per Øyvind Sørsveen i en pressemeddelelse.


Forudbetaling

Som tidligere skal kunderne kunne bestille varer online og
afhente i butikkerne.

Forskellen fra dagens "Klik og hent" -løsning er,
at kunderne fra nu af ikke behøver at stå i kø for at betale for varerne inde i
butikken.

Det er muligt, fordi den nye løsning giver kunderne mulighed for at betale på
forhånd. Derudover vil kunderne kunne købe varer online og returnere dem i
butikker.


Lavere tolerance for kø

Løsningen skal opfylde kundernes nye forventninger, som konstant stiller højere krav til detailbranchen.

- For eksempel er tolerancen for lange køer blevet meget lavere de seneste år. Kunderne belønner erhvervsdrivende, siger Tobias Lindh, leder af Adyen i Norden og Baltikum, i en pressemeddelelse.

Foto: Tobias Lindh