Ellos: E-handlen triumferer

Et begivenhedsrigt år

Ellos Group, grundlagt i 1947, har i løbet af de seneste år foretaget flere satsninger og er vokset frem i livsstilssegmentet med sine webshops Ellos og Jotex.

Annonce

Tidligere i år lancerede de en ny onlinebutik på det nordiske marked, der tilbyder det meste inden for hjem og indretning – nemlig Homeroom.dk, der er navnet på den danske side.

Nu er der snart gået et halvt år, siden Ellos Group lancerede sit fjerde brand, og salget går som planlagt.

Det skrev Ehandel.dk om i slutningen af juni.

– Salgspresset har været i tråd med meget høje forventninger. Målet er mindst en tidobling af vores omsætning sammenlignet med 2018, og indtil videre går det som planlagt, udtalte Annika Mårtensson, daglig leder for Homeroom, til vores søsterside Ehandel.se.

LÆS OGSÅ: Ellos sætter kurs mod 100 millioner med sin nyeste webshop

Ifølge en nylig årsrapport er e-handlen hos Ellos et vindende foretagende.

Ellos’ omsætning udgjorde lige godt 1,42 mia. DKK, sammenlignet med 1,35 mia. DKK i samme periode sidste år.

Bruttoresultatet for 2018 landede på omkring 0,78 mia. DKK.

Annonce

Forandringens vinde blæser 

Der er sket mange ting hos Ellos i løbet af det sidste år, og selskabet har gennemlevet nogle forandringer.

I oktober 2018 investerede de i et samarbejde med e-handelsgiganten CDON for at nå ud til flere kunder i Norden.

Ifølge årsrapporten har omkostningerne på omkring 11,5 mio. dansker kroner, i forbindelse med kundetilpassede omstruktureringer, belastet årets resultat for hele Ellos-koncernen.

For eksempel har platformen lanceret en ny betalingstjeneste, hvor kunden kan betale via mobil.

I juni i år underskrev Ellos endvidere en aftale med et nyt logistikfirma for at kunne udvide sine hjemleverancer og oveni købet blev mere klimasmart.