Ellos sætter kurs mod 100 millioner med sin nyeste webshop

Går efter en tidobling af omsætningen i 2020

Annonce

Ellos Group har i løbet af de seneste år foretaget flere satsninger og er vokset frem i livsstilssegmentet med sine webshops Ellos og Jotex.

Tidligere i år lancerede de en ny onlinebutik på det nordiske marked, der tilbyder det meste inden for hjem og indretning - nemlig Homeroom.dk, der er navnet på den danske side.

Annonce

Nu er der snart gået et halvt år, siden Ellos Group lancerede sit fjerde brand, og salget går som planlagt.

Vil tidoble omsætningen

– Salgspresset har været i tråd med meget høje forventninger. Målet er mindst en tidobling af vores omsætning sammenlignet med 2018, og indtil videre går det som planlagt, siger Annika Mårtensson, daglig leder for Homeroom, til vores søsterside Ehandel.se.

Annika Mårtensson beretter om en meget stor efterspørgsel efter Homerooms produkter.

– Vi ser også, at salget stiger måned for måned. Mange kunder kommer tilbage og handler igen, samtidigt med at flere og flere finder frem til os, siger hun.

Lancerede på alle nordiske markeder på samme tid

Webshoppen har fra starten været på alle nordiske markeder, oversat til de respektive sprog.

LÆS OGSÅ: Bliver din norske webshop fundet på Google?

– Vi gik ind i alle de nordiske lande på samme tid. Vi har planer om at gå ind i flere lande i fremtiden, men lige nu fokuserer vi på vores nordiske base, siger Annika Mårtensson.

Til spørgsmålet om noget var gået bedre end forventet, var svaret klart: salg af senge. Ifølge Annika Mårtensson kan salget af senge på nettet være udfordrende, da mange kunder gerne vil have mulighed for at teste sengene, men hos Homeroom har de ikke mærket noget til dette, og salget er gået meget bedre end forventet.

Vigtigst at sætte kundetilfredsheden først

Virksomhedens plan løber indtil udgangen af ​​næste år, hvor Homeroom skal have omsat for 70 mio. kr. For at lykkes med det arbejder virksomheden på strategier, der skal lede dem til deres mål.

– Målet er at omsætte for 70 mio. kr. i 2020. Det vigtigste for at nå dertil er at fortsætte med at sætte kundetilfredshed først. Vi fokuserer også på at udvide sortimentet i butikken, både med nye kategorier og inden for eksisterende kategorier, for at bidrage til en endnu bedre shoppingoplevelse, afslutter Annika Mårtensson.