Esprit udvikler digital strategi drevet af AI

Både for detailhandlere og forbrugere

Det internationale modemærke Esprit er i fuld gang med at skabe nyt – ifølge virksomheden er der intelligente og personlige shoppeoplevelser på vej, drevet af kunstig intelligens.

Esprit lægger nu, i samarbejde med Salesforce, sin e-handel og marketing over på én enkelt platform. Og et skærpet fokus i digitalt regi virker fornuftigt, idet mere end 27 procent af virksomhedens indtægter i dag kommer fra digital handel.

Annonce

Gennem partnerskabet med Salesforce kan vi nu udvikle vores digitale kanaler endnu mere og tilbyde nye oplevelser for vores kunder. Salesforces teknologi og fokus på kundefokus passer perfekt til vores strategi og vil placere Esprit bedre, når det kommer til at imødekomme vores kunders behov i den digitale tidsalder, siger Leif Erichson, Chief Digital & Operations Officer hos Esprit, i en eksklusiv branchemeddelelse.

Værktøjet i brug er Commerce Cloud Einstein - en platform der  har til formål at udvikle en e-handel, der kontrolleres af kunstig intelligens.

Humlen er, at produkterne når lettere ud via mobiltelefoner, sociale medier, internettet mm.


"Bliver smartere med tiden"

Ifølge Leif Erichson er Ideén også, at både detailhandlere og forbrugere kan få glæde af mere personificerede shoppeoplevelser på tværs af mange kanaler med AI-forudsete produktanbefalinger og tilbud, tilpasset individuelle behov.

Derudover får detailhandlere den B2B-typiske funktionalitet, de ofte har brug for, når de skal foretage større og mere komplekse køb.

Det kan eksempelvis være at bestille varer til flere butikker – til en hel sæson – med levering på forskellige tidspunkter og til forskellige lokationer.

Detailhandlere og forbrugere har forskellige indkøbsbehov, men i sidste ende stræber alle efter bekvemmelighed. Med Salesforce vil Esprit tilbyde netop dét - en digital oplevelse, der imødekommer de enkelte kunders specifikke behov rundt omkring i verden, og som gennem AI bliver smartere med tiden. Dette gør det muligt for Esprit at opbygge et mere personligt kunde-engagement i større skala, afrunder Joachim Schreiner, SVP og GM, Salesforce Germany.

Annonce