Får nyt topjob hos CDON: “Arbejder med dét, jeg er passioneret omkring”

Nyt ansvarsområde for e-handelsprofilen, Patrik Weiland

Annonce

Som kundeservicechef hos e-handelsselskabet CoolStuff var
Patrik Weiland mere eller mindre konstant i rampelyset inden for e-handel.

I løbet af sin tid hos virksomheden arrangerede han blandt andet en rundvisning på virksomhedens lager, faciliterede e-handelsmøder og løste de problemer, der opstår, når forbrugerne ikke angiver deres navn i korrekt i ordren.

Annonce

LÆS OGSÅ: Black Friday, markedskræfter og fremtid

I alt var det ti år med CoolStuff for Patrik Weiland, før han for to år siden besluttede at gå videre til en rolle som kundeservicechef hos CDON.

..Og selvfølgelig er det gået godt indtil videre - CDON har nu forfremmet Patrik Weiland til stillingen som chef for forretningsudvikling.

- Da jeg startede hos CDON som kundeservicechef for to år siden, lagde jeg stor vægt på kundeoplevelsen, som jeg anser for at være den vigtigste faktor for succes inden for e-handel. To år senere har vi lagt et godt fundament for en bedre kundeoplevelse for CDONs kunder og forhandlere. Siden CDON er Nordens største markedsplads, med hundredvis af købmænd og millioner af produkter, har det krævet en del teknologi og dygtige medarbejdere, siger Patrik Weiland.

Ifølge Patrik Weiland har investeringer i kundeservice ført til, at CDONs svartid nu er fire gange hurtigere end før, hvilket igen har bidraget til at kundetilfredsheden er steget med 350 procent.

- Vores medarbejdere er gladere, og vores forhandlere har fået mulighed for positivt at påvirke deres kunders tilfredshed og kundeoplevelse gennem vores teknologi.

LÆS OGSÅ: CDON med ny mand i direktørsædet


Får mere ansvar

I sin nye rolle vil Patrik Weiland have et endnu større ansvar for kundeoplevelsen i alle virksomhedens afdelinger, siger han.

- Faktisk vil jeg gøre, hvad jeg har gjort siden jeg startede på CDON, men nu tager det hele til i vindstyrke.

Hvordan føles det?

- Det føles så taknemmeligt og motiverende, at jeg skal arbejde med dét, jeg er passioneret omkring. Uden vores kunder har vi intet arbejde.

Foto: Patrik Weiland