Fem gode råd: Vil du optimere din webshop?

Vil du gøre dine kunder glade og opnå succes med e-handel?

DIBS’ årlige rapport om e-handel giver et detaljeret indblik i e-handlen og dens udvikling i Danmark samt Sverige, Norge og Finland.

Annonce

I dette års rapport er der fokus på danskernes samlede onlineforbrug på både danske og udenlandske webshops.

Afslutningsvis kommer rapporten med 5 gode råd til, hvordan du kan optimere din webshop og gøre livet lidt nemmere for kunderne – og din forretning, for den sags skyld.

De 5 successkriterier

  1. Mobile first
    Over halvdelen af forbrugerne handler mobilt, og de stiller høje krav til den enkelte mobile shoppeoplevelse. Det er derfor uhyre vigtigt at mobiloptimere dit website. Dertil kommer, at Google fremadrettet indekserer mobile versioner først i søgeresultaterne.
    -
  2. Gem kundernes kortoplysninger
    Gør livet lettere for dine kunder og gem deres kortoplysninger, så de hurtigt og nemt kan foretage deres køb. Vi ved, at 42 procent foretrækker at slippe for at indtaste kortoplysninger, når de shopper online.
    -
  3. Vær gennemsigtig
    Tydeliggør for dine kunder, hvad varens samlede pris er. De må ikke først opdage fragtomkostningerne ved kassen. Den primære årsag til, at forbrugerne afbryder køb, er nemlig, at prisen inklusiv levering er for høj.
    -
  4. Tag kampen op med udlandet
    Det kan være svært at konkurrere med udenlandske webshops på pris, og budskabet må derfor være at konkurrere på god kundeservice og kreative produkter. Tilbyd den kundeoplevelse, som kunderne ikke får med i købet, når de handler på for eksempel Wish.
    -
  5. Tænk kreativt, tænk abonnement
    Forbrugerne er vilde med abonnementsordninger, og meget tyder på, at fænomenet kun bliver større i fremtiden. 42 procent har eller har haft et abonnement på TV-streaming, mens 13 procent har abonneret på mad. Vær kreativ og rid med på abonnementsbølgen.