Flere netbutikker fortsætter festen efter Black Friday

En rundspørge blandt danske netbutikker viser, at den rekordspækkede Black Friday ikke kommer til at stå alene i år. 



Black Friday har haft vokseværk de seneste par år. Samlet set købte danskerne for 2,11 mia. kroner på Black Friday sidste år, hvilket er en stigning på 46 procent sammenlignet med 2016.

Ugen blev den største nogensinde i dansk online-handel.

Men det ser ud til, at Black Friday ikke har nået sin fulde størrelse endnu. Der er mere salg at hente!

Ifølge en rundspørge fra Foreningen for Dansk Internethandel forventer 45 procent af danske netbutikker en større fremgang i årets Black Friday-salg.

Herunder regner 11 procent med en “meget større” eller “enorm” fremgang på op mod det dobbelte. Det er kun 3 procent, der ikke forventer, at de kommer til sælge mere.

– Black Friday er blevet en digital festdag for både forbrugere og netbutikker, som får rigtig travlt. Hvis det går, som vi forventer, så bliver det den største salgsdag nogensinde i Danmark, siger Niels Ralund, adm. direktør i FDIH, i en pressemeddelelse.

En forlænget weekend

I rundspørgen står det klart, at mange netbutikker ikke kommer til at stoppe de gode tilbud om fredagen, når Black Friday har sit udløb.

Festen fortsætter nemlig hele weekenden og slutter af med Black Fridays digitale lillebror, nemlig Cyber Monday.

I alt vil 37 procent af de adspurgte netbutikker benytte sig af en forlænget ’salgsweekend’.

Det er markant flere end sidste år, hvor det kun var 19 procent, der gav kunderne mulighed for at gøre et kup i dagene efter den store handelsdag.

– Det tiltag kan vi se, at kunderne synes rigtig godt om. For weekenden sidste år blev årets suverænt travleste med langt over 1 mio. besøgende på hjemmesiden fra fredag til søndag, siger Frederik Danvig, kommunikationschef i Elgiganten, til FDIH.

 

Kilde: Detailfolk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest