Footway: En vækst på 51,5 procent

Onlineforretningen har netop offentliggjort tallene for Q3, som viser stærk fremgang. 

Footway blev grundlagt i 2010 og er en rendyrket onlineforretning, der beskæftiger sig med skosalg.

Annonce

Virksomheden havde i 2017 en helårsomsætning på 505 msek, svarende til en årlig vækstrate på 46,9 procent.

I Q3 af dette års regnskab udgør koncernens omsætning 186,4 msek, hvilket er en tilvækst på 51,5 procent.

Bruttoresultatet for koncernen lagde sig på 75,8 msek, og driftsresultatet før af- og nedskrivninger rundede 6,4 msek.

Success på markeder uden for Norden

Footways hjemmesider rettet mod europæiske lande uden for Norden har i tredje kvartal også oplevet høj vækst. Nettoomsætningen for disse markeder udgjorde 24,6 msek, hvilket svarer til 36 procent af koncernens samlede salgsvækst i kvartalet.

Resultatet er positivt påvirket af en fortsat stærk kundestigning. Footway estimerer, at den gennem sin skalerbare, tekniske platform og automatiserede processer, er positioneret fornuftigt til at kunne forsætte sin ekspansion.

- I tredje kvartal har vi tiltrukket mere end 10 millioner besøgende og haft en vækst på 51,5 procent. Desuden er 36 procent af omsætningen kommet fra markeder uden for Norden, hvilket er et godt resultat af vores arbejde med datastyrede processer, hvor produktsortiment, prissætning og markedsføring tilpasser sig hvert marked, siger Daniel Mühlbach, Footways CEO, i en pressemeddelelse.

Footway har oplevet høj kundetilfredshed målt til 4,8 til 5,0 på Google og har endvidere haft 10,2 mio. besøgende i kvartalet, hvilket gav 163.300 nye kunder.

Footway har i øjeblikket 34 medarbejdere med kontorer i Kista og centrallager i Helsingborg.

Annonce

 

Foto: Daniel Mühlbach, CEO hos Footway