Forbrugerne svigter: Victoria’s Secrets dropper sit årlige modeshow

Et faldende seertal

Det amerikanske lingerimærke Victoria's Secret, der ejes af milliardæren L Brands, meddeler nu, at de må aflyse årets show.

Annonce

Det skriver nyhedswebstedet Retail Dive.

Hvert år er det kunstnere og berømte modeller, der står for brandets glamourøse modeshow, men allerede i maj blev det besluttet, at showet ikke længere skulle sendes på tv, eftersom seertallene er faldet drastisk.

Kæden, der blev etableret i slutningen af ​​1970'erne, har omkring 1.000 fysiske butikker over hele verden og derudover sin egen onlinebutik med salg af undertøj, tilbehør, parfume og badetøj.

Virksomheden startede som en lille detailkæde i San Francisco og blev herefter købt af L Brand's ejere, Les Wexner, i de tidlige 80'ere.


Har lukket 53 butikker

Beslutningen om at aflyse showet kommer efter en række tilbagefald for virksomheden.

I marts 2019 lukkede 53 butikker på grund af konkurrence fra andre mærker og i særdeleshed den voksende e-handel.

Victoria's Secret er endvidere blevet kritiseret for at repræsentere meget snævre kvindeidealer og er også blevet involveret i en række kontroverser - senest da deres marketingchef udtalte sig negativt om transkønnede og plus-size modeller.

Ifølge Retail Dive fokuserer virksomheden nu på de idealer, de ønsker, at mærket skal repræsentere og undersøge derudover nærmere, hvad kunderne ønsker.

Annonce