Forbrugerne svigter: Victoria’s Secrets dropper sit årlige modeshow

Et faldende seertal

Det amerikanske lingerimærke Victoria's Secret, der ejes af milliardæren L Brands, meddeler nu, at de må aflyse årets show.

Annonce

Det skriver nyhedswebstedet Retail Dive.

Hvert år er det kunstnere og berømte modeller, der står for brandets glamourøse modeshow, men allerede i maj blev det besluttet, at showet ikke længere skulle sendes på tv, eftersom seertallene er faldet drastisk.

Kæden, der blev etableret i slutningen af ​​1970'erne, har omkring 1.000 fysiske butikker over hele verden og derudover sin egen onlinebutik med salg af undertøj, tilbehør, parfume og badetøj.

Virksomheden startede som en lille detailkæde i San Francisco og blev herefter købt af L Brand's ejere, Les Wexner, i de tidlige 80'ere.


Har lukket 53 butikker

Beslutningen om at aflyse showet kommer efter en række tilbagefald for virksomheden.

I marts 2019 lukkede 53 butikker på grund af konkurrence fra andre mærker og i særdeleshed den voksende e-handel.

Victoria's Secret er endvidere blevet kritiseret for at repræsentere meget snævre kvindeidealer og er også blevet involveret i en række kontroverser - senest da deres marketingchef udtalte sig negativt om transkønnede og plus-size modeller.

Ifølge Retail Dive fokuserer virksomheden nu på de idealer, de ønsker, at mærket skal repræsentere og undersøge derudover nærmere, hvad kunderne ønsker.

Annonce

Tilmeld

Gå ikke glip af vores e-handelsnyhedsbrev?

Tak!