Frontalt angreb på PostNord: Går de danske netbutikker på nerverne

”Servicen er blevet dårligere og dårligere”

Annonce

Flere danske webshops er blevet trætte af Postnords service og prisniveau.

- Vi synes ikke, PostNord har behandlet os ordentligt. Servicen bliver dårligere og dårligere, og priserne stiger, siger adm. direktør for netbutikken Coolshop, Jacob Risgaard, til Børsen.

Annonce

Han er tovholder på et nyt samarbejde på tværs af flere danske netbutikker, som skal give PostNord den kolde skulder.

Udover
Coolshop er blandt andre helsekostforhandleren Med24, skønhedsforhandleren
Luxplus, og gavekortleverandøren Egmonts Go Gift med i samarbejdet.

De implicerede virksomheder samler deres pakker hos fragtportalen Coolrunner, som Jacob Risgaard også ejer, hvorefter tre udbringningsvirksomheder leverer pakkerne til kunderne.

I dagens udgave af Børsen kan man også læse om, hvordan CoolRunner har oprustet sit netværk, der nu består af DAO365, Bring og Danske Fragtmænd.

Hos PostNord er der undren over, at de danske netbutikker, i det nye samarbejde, vælger dem fra grundet pris.

- Vi følger markedet og vil sælge til markedspris. Hverken mere eller mindre, siger Postnords salgsdirektør Troels Veise, til Børsen.

Coolrunner
sætter baren højt, og målet er, at hver fjerde pakke bliver booket gennem
fragtportalen inden for tre år.