Fylder 10 år – ”Vi er klar til at give den gas”

”En rigtig pæn stigning i salget"

Annonce

Sidste gang vi talte med CEO hos Nicehair.dk, Hans Tosti, handlede det om en forestående kundebasar – den første af sin salgs i Danmark.

Den 30. juni blev DGI-Byen, kvit og frit, forvandlet til et lille marked, og der blev stillet stande til rådighed for kunderne, så de kunne sælge overskydende skønheds- og kosmetikprodukter.

Konceptet mødte anerkendelse i branchen, eksempelvis fra Henrik Theil, kommunikationschef hos brancheforeningen FDIH og ekspert i detail og webshoptendenser, som mener, at tiltaget er nytænkende og unikt i Danmark.

LÆS OGSÅ: Den første kunde-til-kunde basar i Danmark.

Det har altså langt fra stået stille for e-handleren over sommeren, men hvad har der ellers været på programmet for Nicehair.dk?

Vi har hevet fat i Hans Tosti endnu en gang og spurgt ind til den summende forretning.


1. Hvordan er sommeren gået hos Nicehair?

-Vi har haft travlt i Nicehair. Vi har registreret en rigtig pæn stigning i salget, sammenlignet med sidste sommer. Sideløbende med, at der har været godt gang i websalget, har vi åbnet endnu en butik i Esbjerg, som er kommet overraskende godt fra start. Salget hér har allerede overgået vores forventninger og budgetter. Ellers er der sket en masse ting i maskinrummet, som kunderne i mindre omfang har bemærket, herunder implementering af nye administrative systemer. Den side af forretningen skal være i orden, når vi er oppe i den her skala, og mit første år har primært været dedikeret til dette.

Annonce

2. Hvad har I solgt mest af i sommervarmen?

- Selvom sommeren var exceptionelt solrig sidste år, er vores skincare-kategori, der bl.a. indeholder solprodukter, vokset mest. Vi mærker i høj grad den trend, der er i markedet lige nu, hvor netop hudpleje vækster rigtig flot. Parfumekategorien er også gået rigtig godt, med en fordobling siden sidste år. Totalt set fylder hårprodukter mest, og vi har også her oplevet pæne stigninger i forhold til sidste år.

3. Har I sat jer nogle målsætninger for resten af året - hvilke?

- Nicehair fylder 10 år i den kommende uge, og det fylder selvfølgelig rigtig meget lige nu. Der er købt godt ind af de populære produkter til en rigtig god pris, så vi er klar til at give den gas her i fødselsdagsugen. Ellers er vi selvfølgelig i fuld gang med planlægning af julesalget, og som de fleste andre forventer vi, at Black Friday vil eksplodere for os. Vi er i fuld gang med at geare vores leveranceapparat til det vilde peak.

4. Hvad er jeres fornemste opgave lige nu?

- Vores mål er at fortsætte med at være rigtig mange kvinders foretrukne inspirations- og indkøbssted inden for beauty-kategorien. Vi har fortsat fuldt fokus på at nå så langt ud som muligt på sociale medier, og selvom mange virksomheder klager over, at det er svært at komme ud på Facebook, så rammer vi over en million unikke kvinder i Danmark hver eneste måned – organisk. Og tillige også en stor andel af målgruppen med hjælp fra annoncekroner.

5. Er der nogle nye initiativer på tegnebrættet?

- Vi er i fuld gang med at planlægge indflytning i et nyt hovedkvarter i starten af 2020, som skal muliggøre, at vi bliver endnu mere effektive på fulfillment, og som skal gøre Nicehair til en endnu bedre arbejdsplads. Vi har lidt udfordringer med plads på vores nuværende lokation, så vi glæder os alle til at komme i nye rammer. Vi har selvfølgelig også masser af kunderettede initiativer på vej, men det holder vi for os selv – indtil videre.

6. 2020 - hvordan ser tallene ud?

- Vi fortsætter vores aggressive vækst, både i Danmark og på vores eksportmarkeder. Især nu, hvor vi har bedre styr på vores maskineri og organisation. Vi glæder os til, at endnu flere danske kvinder skal have gode oplevelser hos os i Nicehair.