Grundlagt for 55 år siden – nu storsatser de på e-handel

”Vi har investeret massivt online”.

I 2015 overtog Janus Mortensen Interiør A/S, og det har ikke vist sig som en helt dårlig beslutning. Virksomheden har nemlig haft vokseværk lige siden.

I sin spæde start var møbelforretningen udelukkende en butik beliggende i Kragelund mellem Horsens og Vejle, men den nye ejer besluttede sig hurtigt for at etablere en tilhørende webshop.

Annonce

Også dén ide har båret frugt.

På fire år er omsætningen mere end tredoblet, og antallet af medarbejdere er steget fra fem til 18.

Tallene afslører også, at webshoppen står for mere end to tredjedele af omsætningen.

Det har været et vildt væksteventyr, og vi har måtte træffe mange vigtige beslutninger rigtig hurtigt. Heldigvis har vi ramt plet på de fleste beslutninger. Vi har fortsat mange kunder fra lokalområdet, og vi gør en del i lokale sponsorater til forskellige foreninger, som har behov for vores hjælp til arrangementer med mere. Derudover er vores primære arbejdskraft fra lokalområdet, og det er vigtigt for os at kunne skabe arbejdspladser trods vores beliggenhed ude på landet, fortæller Janus Mortensen i en pressemeddelelse.


Massiv online tilstedeværelse

Ifølge Janus Mortensen er systematisk og effektivt arbejde med online data den største succesfaktor lige nu.

Vi har investeret massivt i online tilstedeværelse og testet mange nye teknologier for at lære vores kunder bedre at kende. På den måde kan vi tilpasse vores budskaber til den enkelte kunde og ikke bruge unødvendige ressourcer på markedsføring, siger Janus Mortensen.

Men det er selvfølgelig også vigtigt, at den fysiske oplevelse kan fælge med. I butikken er der stort fokus på kunderne og deres behov for indretningshjælp, blandt andet med to indretningsarkitekter ansat.

Vi har i butikken en uformel tilgang til vores kunder, og alle skal føle sig velkomne og have en oplevelse, når de besøger vores butik. Vores online-kunder får så vidt mulige den samme service, som hvis de handlede i vores fysiske butik, og det er kunderne meget positive overfor, fortæller Janus Mortensen.

Annonce