Har 2.5 millioner følgere – fejlede at sælge 36 t-shirts

Er influencer-boblen
sprunget?

Annonce

I de senere år har personligheder med millioner af
tilhængere på sociale medier, som Instagram og Youtube, hevet penge ind på at
markedsføre produkter på deres kanaler – herunder blandt andet fra e-detailhandlere.

Men for nylig har flere e-handelsprofiler udtalt, at boblen
omkring de kære influencers måske er ved at sprænge, og at deres markedsføring ikke
længere er lige så effektiv reklame, som førhen.

Annonce


Kunne ikke sælge 36 t-shirts

Nu får skeptikerne vand på deres mølle.

Ifølge flere internationale medier har en influencer med over 2,5 millioner tilhængere på Instagram, og over 800.000 tilhængere på Youtube, mislykkedes med den tilsyneladende simple opgave at sælge 36 t-shirts på sin kanal.

En 18-årig influencer fra Florida, der kalder sig Arii, ville starte et nyt modebrand, og selskabet hun ville samarbejde med krævede en ”førsteudgivelse” på 36 t-shirts, der skulle sælges, før flere blev produceret.


Et PR-trick?

Desværre gik salget ikke som forventet, hvilket Arii selv var den første til at fortælle på Instagram.

Ifølge medier som Cosmopolitan og Daily Mail avler den kolde interesse fra de mange følgere, at Ariis tøjkollektion nu ikke længere bliver realiseret.

Hændelsen har affødt massevis af kommentarer på blandt andet
Twitter, hvor nogle er chokerede over den mislykkede kampagne.

Andre rejser spørgsmålet om, hvorvidt det hele er en form for markedsføring.

På det pågældende brands hjemmeside står der dog, at "Era" - som mærket hedder - er tilbage snart..