Har du taget på de store online markedspladser?

Læs om definitioner, begreber, forretningsmodeller samt cases fra bl.a. Amazon, Alibaba og eBay.



Online markedspladser forventes at blive en vigtig salgskanal i fremtiden.

Derfor er det afgørende, at danske virksomheder er oplyste.

Industriens Fond har i den forbindelse bevilget midler til CBS og DI Handel for at gennemføre projektet: ”E-eksport via online markedspladser”, der har til formål at ruste danske virksomheder med viden og kompetencer til at træffe en kvalificeret beslutning om, hvorvidt de ønsker at drive salg via online markedspladser.

Derudover skal guiden tilvejebringe værktøjer og metoder, så virksomhederne lettere kan sælge via markedspladserne.

Ét af resultaterne fra projektet er denne guide, der har til formål at skabe forståelse for online markedspladser.

Guiden omhandler primært markedspladser, der er relevante for afsætning af fysiske varer inden for B2B (salg til virksomheder) og B2C (salg til forbrugere).

I guiden kan du bl.a. blive klogere på:

– Typer af online markedspladser
– Markedspladsernes forretningsmodeller
– Prisdannelse på markedspladser
– Markedspladsers værdikæde
– Omkostninger ved brug af markedspladser.


Guiden er gratis og downloades lige her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest