Et resultat af forandring hos forbrugerne
For nylig kunne Ehandel.dk berette om H&M's tal for andet kvartal, og nu er tallene for hele første halvår også blevet offentliggjort.
LÆS OGSÅ: H&M sælger for 40 milliarder
I første del af 2019 leverede virksomheden en omsætning tæt på 40 milliarder kroner, hvilket er en stigning på 11 procent sammenlignet med samme periode sidste år.
Resultatet skal for sin del være faldet fra 5,1 mia. til 4,9 mia. danske kroner.
Samtidig rapporterer virksomheden, at onlineomsætningen er steget med 27 procent, hvoraf ambitionen for de næste seks måneder er at penetrere tre nye e-handelsmarkeder i Thailand, Indonesien og Egypten.
Når det kommer til de fysiske butikker, vælger H&M at revidere antallet til 130 i 2019, i stedet for 165 som tidligere meddelt.
Beslutningen har afsæt i en ændring i forbrugernes købsvaner.