H&M er nu at finde på Indiens største e-handelsplatform

Lanceret i samarbejde med Bollywood skuespillere

I 2015 åbnede H&M sin første fysiske butik i Indien. Butikken på cirka 2300 kvadratmeter ligger i shoppingcenteret Select Citiwalk, hvor andre internationale kæder såsom Gap, Zara, Mango og Tommy Hilfiger også er at finde.

Annonce

Det skrev Berlingske.

Allerede dengang udtalte den svenske modekoncern, at de så stort potentiale på det indiske marked, og at de planlagde at åbne flere butikker inden for nogle år.

.. Og nu er et nyt, indisk eventyr i vente - denne gang online.

I slutningen af ​​marts 2019 offentliggjorde koncernen sine tal fra første kvartal og lagde samtidig vægt på, at den fortsat vil foretage store investeringer inden for e-handel.

Det blev også meldt ud, at H&M planlagde en lancering på de indiske platforme Myntra og Jabong.

Det er nu blevet en realitet.

H&M har netop trådt over dørtærsklen til Indiens største e-handelsplatform, Myntra.

- Vi ser et stort potentiale på det indiske marked og ser frem til at stille vores brand til rådighed for nye kunder i Indien. Myntra vil være et fremragende supplement til H&M’s eksisterende fysiske og digitale butikker i Indien, siger Janne Einola, H&M's India Manager, i en pressemeddelelse.

Annonce

Samarbejdet med Myntra blev indledt med en kampagne, hvor unge Bollywood-skuespillere medvirkede.

I kampagnen kan de indiske kunder se, hvilken slags stil H&M tilbyder på Myntra.

Den officielle lancering var den 20. august, og H&M tilbyder omkring 15.000 produkter i sin onlinebutik på den indiske platform.

Butikken på Myntra er også en del af H&M's omnichannel-strategi. Siden 2015 har virksomheden åbnet 42 fysiske butikker i Indien samt egen hjemmeside på indisk, der blev lanceret i 2018.

Foto: Janne Einola