H&M sælger for 40 milliarder

Forandringsarbejdet fortsætter

Annonce

Den 27. juni
fremlagde H&M-koncernen sine tal for regnskabsårets første halvår, og nu er
de foreløbige tal fra 2. kvartal også tilgængelige.

..Og der er
ingen sure miner, fordi tallene fra modekæmpen ser rigtig fornuftige ud.  

Annonce

I løbet af årets andet kvartal, fra den 1. marts til den 31. maj, har H &M-koncernen øget sin omsætning med 11 procent.

Det indebar, at koncernen opnåede et salg på over 40 mia. danske kroner. I lokal valuta svarer det til en stigning på 6 procent.

- Modebranchens hastige forandring fortsætter, og vi ser, at vores forandringsarbejde bevæger sig i den rigtige retning, selvom mange udfordringer og hårdt arbejde forbliver. I takt med at kundetilfredsheden og salget stiger, intensiverer vi omstruktureringsarbejdet yderligere, skriver H&M i en pressemeddelelse.


20 milliarder kroner online i 2018

I de senere
år har H & M foretaget flere større investeringer med det formål at øge
salget i e-handelsbranchen, og i begyndelsen af ​​året var det klart, at
koncernens online salg nåede nye højder i 2018.

Da Instagram
for nylig lancerede en ny salgsfunktion, var H&M tidligt ude. Virksomheden
har også arbejdet med at forbedre sin app med forskellige omni-funktioner.

For nylig
kunne vi tale om funktionen "in-store"-mode, som har til formål at
forbinde H&M’s fysiske butikker med virksomhedens e-handel.