H&M skrotter Cheap Monday

Satser på digitalt salg.

”Modetindustrien gennemgår store forandringer grundet den igangværende digitalisering".

Annonce

Sådan indleder H&M en pressemeddelelse, der oplyser, at koncernens Cheap Monday-brand bliver lukket ned.

- Cheap Mondays’ forretningsmodel er baseret på traditionel engroshandel, som har haft store udfordringer på grund af skiftet i branchen. Brandet har derfor oplevet en negativ udvikling i salg og rentabilitet i lang tid. Af disse årsager har H&M til hensigt at afvikle Cheap Monday fra koncernen, skriver gruppen i en pressemeddelelse.

I stedet vil H&M-koncernen nu fokusere på sin digitale forretning, som eksempelvis e-handel.

- Vi skal konstant udvikle vores forretning, og hvad vi vælger at investere i. Vi ser gode muligheder og stort potentiale for vores andre mærker inden for New Business, som alle udvikler sig positivt både digitalt og gennem vores egne butikker, siger Anna Attemark, chef for New Business, i H&M-koncernen.

Cheap Monday-butikken i London, samt virksomhedens e-handel, vil blive lukket ned den 31. december 2018.

Mærket bliver derefter udfaset og forsvinde helt, både offline og online, den 30. juni 2019.

Lukningen påvirker i alt 80 medarbejdere, som dog bliver tilbudt andet arbejdet inden for H&M koncernen.

Annonce