H&M tester nyt Instagram-koncept

Digital modeguide,
der drives af Instagram-profiler

Annonce

Modegiganten H&M har lanceret en beta-version af et helt nyt shopping-koncept på sin platform, Itsapark.com. Webstedet vil fungere som en digital modeguide, der drives af et "community".

- Itsapark.com vil gøre mode lettere ved at skabe et rum, hvor folk kan få ærlige og personlige svar på alle deres modeudfordringer. Medlemmer af fællesskabet kan stille deres spørgsmål direkte på platformen, og itsapark forbinder dem så med den rigtige person, der kan give et kvalificeret svar, skriver H&M på sin hjemmeside.

Annonce

Tanken er at skabe et mødested både for modeentusiaster, dem, der søger noget specielt, og dem, der ønsker at holde sig opdateret på trends og tendenser.


Udforsk, find og diskutér

Når man bliver en del af det såkaldte ”community”, er det muligt at bruge tre hovedkategorier på siden: Udforsk, find og diskutér.

Indholdet på platformen hentes fra medlemmernes Instagram-profiler. Det eneste, man selv skal gøre er, at tagge @Itsapark under sit billede.

Under "udforsk" kan man finde billeder og videoer
fra Instagram, som er opdelt i forskellige kategorier, som f.eks.
"Sommer".

Hvis man klikker på "find", er det mere specifikt, såsom en særskilt kategori, eksempelvis "Ecru Denim".

Under "diskutér" er der ingen billeder, men til gengæld en lang liste med spørgsmål. Fællesskabet kan både stille spørgsmål og besvare dem.


Informerer om onlinebutik og pris

Instagram-billederne i de forskellige kategorier er således klikbare så man kan se, hvor folk har købt tøjet på billedet, samt hvor meget tøjet koster.

Hvis man trykker på billedet, bliver man sendt direkte videre til det foretrukne produkt i onlinebutikken, som sælger det.

- Vi har alle nogle moderelaterede spørgsmål. For eksempel: Hvad skal jeg have på, på den første date? Hvordan klæder jeg mig til et vigtigt interview? Og hvad med noget nyt tilbehør til mit yndlings-outfit? Det skriver Itsapark på sin hjemmeside.


Linker ikke kun til H&M produkter

Hele Itsapark er opbygget på en sådan måde, at kunden bliver
inviteret til at finde produkter og købe dem direkte via hjemmesiden.

På trods af, at H&M-koncernen står bag hele projektet, linker Itsapark til alle mulige andre modewebsteder.

- Mode kan være ganske forvirrende og tidskrævende, men det behøver ikke at være sådan. Vi vil skabe et mødested, hvor folk kan udveksle ideer og råd, skriver Itsapark.

Platformen, der har været aktiv i næsten seks dage, er allerede fyldt med massevis af spørgsmål. Ifølge H&M vil Itsapark have den endelige version af konceptet klar så hurtigt, som muligt.