Hungry.dk bider efter Just Eat: Vil være større

Fordobler markedsføringsbudget og skruer op for udbringning

Annonce

Takeaway-portalen Just Eat, der har danske rødder, er vokset med 43 procent på et år og har 26 millioner aktive kunder.

221 millioner gange blev der bestilt mad som pizza, kebab eller sushi på Just Eat i 2018.

Det har været med til at øge omsætningen med 43 procent til 6,7 milliarder kroner. Det viser Just Eats årsregnskab, der blev offentliggjort i starten af marts, 2019. I Danmark sidder Just Eat altså tungt på førstepladsen som den største takeawayplatform, men de har en konkurrent lige i hælene.

Nu løber Hungry.dk stærkere og gør sig klar til at tage kampen op. 

Det skriver Finans.

Annonce

- Vi sætter alt ind på Danmark, hvor vi vil være større end Just Eat om få år. Konkurrencen er selvfølgelig hård, men vores vækst i 2018 viser, at vi er på rette vej. Vi har fordoblet vores markedsføringsbudget og skruer også op for udbringning, siger Hungrys stifter og bestyrelsesformand, Morten Larsen, til mediet.

Han henviser endvidere til, at Hungry.dk havde en tocifret
vækstrate i 2018, ligesom Just-Eat, og at takeaway-platformen samtidig voksede
33 procent på bundlinjen.

Just Eat har en markedsandel i Danmark på cirka 70 procent, mens Hungry.dk råder over 12-20 procent, ifølge Finans.

.. Og imens Hungry.dk og Just Eat krydser klinger, er finske Wolt godt i gang med at bide sig fast i Danmark og har på under et år opnået fem-seks procent af markedet.

Foto: Morten Larsen