Hvad får kunderne til at trykke på køb-knappen?

To gode råd 

Konvertering…

Annonce

Et ord, som er sød musik i ørene på de fleste e-handlere. Men konkurrencen er skærpet, så hvordan sikrer man egentlig, at kunden køber?

I Brings nyeste e-handelsrapport er der foretaget en undersøgelse, som netop berører, hvad der skal til for et enkelt klik på køb-knappen.

Èn ting er sikkert – det er i hvert fald ikke smart at udelade væsentlige informationer, når det handler om leveringalternativer.

Den store skare af kunder i onlineuniverset er nemlig meget optagede af, hvornår de modtager den vare, de har købt. Og det er faktisk få netbutikker, der giver information om netop dét i enten check-out eller i den ordrebekræftelse, som kunden modtager.

Undersøgelsen viser, at kun 1 ud af 10 e-handlende får information i check-out.

Så her er der en rigtig god mulighed for at skille sig ud…

50 procent af de skandinaviske e-handlende siger nemlig, at information om hurtig levering i check-out, det vil sige i løbet af 1-2 dage, vil påvirke dem til at gennemføre købet.

I undersøgelsen fremgår det endvidere, at:

Annonce

5 ud af 10 kunder gennemfører købet, når netbutikken informerer om hurtig levering, mens 3 ud af 10 gennemfører ved nøjagtig leveringsdato.

Lyder det som noget, din virksomhed kunne finde på at implementere?

Her er to gode råd fra Bring, som du kan tage med i dine overvejelser:

  • Hvis du tilbyder hurtig levering, bør du præcisere det for kunderne i check-out. Her er det vigtigt at være specifik – ikke ”1-5 dage”
  • Giv kunderne tydelig og nøjagtig leveringsinformation både i check-out og på ordrebekræftelsen.

Kilde: Brings e-handelsrapport 2019