Hvilke teknologier satser de danske e-handlere på i 2020?

”Det er omkostningseffektivt”.

Der er ingen tvivl om, at det, som e-handler, er en fordel at være skarp på diverse værktøjer og teknologier, hvis man vil arbejde målrettet og succesfuldt med optimering af sin forretning.

Men inden for hvilket område har de danske netbutikker i særdeleshed en finger på pulsen?

Annonce

I en rundspørge fra FDIH har netbutikkerne svaret på, hvilke teknologier de har tænkt sig at arbejde mere intensivt med i 2020.

E-mailmarketing viser sig som én af de mest populære, og det er hele syv ud af ti butikker, der har tænkt sig at skrue op for deres fokus i denne afdeling.

Og det er heller ikke helt dumt at udforske e-mails, hvis man skal se på det økonomiske.

Det er simpelthen en omkostningseffektiv måde at drive omsætning på. Det er en billig kanal, og det er let at arbejde med segmentering og personalisering. segmenteret med. Dertil kommer, at opfølgning og test af effekten på udsendelserne er nem og hurtig. Alt dette giver samlet set en meget nem og billig salgskanal. Det siger Jakob Lunøe, Chief Commercial Officer i Apsis, til FDIH.

Rundspørgen viser også, at 66 procent af de adspurgte netbutikker vil begynde at lægge mere vægt på personalisering. Produktvisualisering og ordrehåndtering bliver fremhævet af henholdsvis 39 og 33 procent.

De mindre populære teknologier, helt nederst på listen, er chatbots og ”fraud protection”.


Illustration fra FDIH

Annonce