Hvor (e)handler de danske forbrugere mest?

Beholder førertrøjen.

Danskerne er helt vildt med at handle på nettet.

Faktisk ligger vi på 3. pladsen over lande, der handler mest online. Men hvor lægger vi de fleste af vores penge?

Annonce

I den nye E-handelsanalyse (2019) fra Dansk Erhverv kan man se en opgørelse over, hvilke netbutikker danskerne foretrækker at besøge, når de tyr til tasterne efter en bestemt vare – eller for at ose.

I oktober 2019 berettede vi om, at den tyske platform, Zalando, hoppede i førertrøjen og snuppede intet mindre end fire procent – altså foregik fire procent af de adspurgte forbrugeres onlinekøb hos Zalando. I samme periode sidste år nåede modeplatformen 3,2 procent, hvilket også var nok til at sikre den modeglade webshop topplacering.

Og denne gang må giganter som H&M, Wish og Amazon igen nøjes med sekundære placeringer.

Zalando beholder nemlig en suveræn 1. plads med hele 10 procent.

Det skriver politikken.

Således går ikke mindre end hver 10. ordre til den store modeplatform.

Top 10 er som følger:

1 Zalando (10 procent)
2 H&M (3 procent)
3 Wish (2 procent)
4 Amazon (2 procent)
5 Elgiganten (2 procent)
6 Saxo (2 procent)
7 Coop (2 procent)
8 Ebay (2 procent)
9 Bilka (1 procent)
10 Asos (1 procent)

Annonce

I 2019 forventes det, at den samlede e-handel af varer og andre ydelser lander på 146 milliarder kroner – det er en stigning på 13 procent, sammenlignet med 2018.