Hvordan optimerer du dit salg på Black Friday?

Har du styr på konverteringsraterne på én af verdens største handelsdage?

Tiden flyver, og én af de mest populære handelsdage på verdensplan står for døren - Black Friday. Det kommer forhåbentlig ikke som en overraskelse for dig og din virksomhed, men hvis det er tilfældet, så fortvivl ej. 

Der er stadigvæk tid til at kigge markedsføringsstrategien efter i sømmene og de sociale medie-platforme er fyldt til randen med nyttige guides og tjeklister.

Annonce

Du kan også finde en løsning lige her!

Ehandel.dk har talt med virksomheden Raptor Services, som kommer med sit bud på, hvordan du kan optimere dit salg på Black Friday.

Få det bedste ud af peak-trafikken

Det er helt essentielt at påpege den store stigning i trafik, når Black Friday nærmer sig.

På baggrund af en del undersøgelser har det faktisk vist sig, at trafikken topper dagen før Black Friday, hvor forbrugerne er inde og lede efter de bedste tilbud, før handelsdagen for alvor løber af stablen.

Det kan nemt udrulle en stigning i trafikken på tre gange så meget som normalt, men ikke nødvendigvis en stigning i konverteringer.

Det betyder dog ikke, at du mister muligheden for at generere salg, selvom dine kunder forlader en fyldt kurv i din webshop.

Sådan kan du være sikker på at øge dit salg på Black Friday

Indledningsvis skal du have et helt klart billede af dine kunders ’likes’ og ’dislikes’.

For at være mere specifik, skal du kende deres købevaner, brandpræferencer og produktinteresser, for blot at nævne nogle eksempler.

Annonce

I den forbindelse skal du i særdeleshed lægge kræfter i at indsamle relevante adfærdsmæssige data.

Det giver dig et uvurderligt værktøj i din markedsføring, hvor du - ved at bruge de indsamlede data - implementerer dét, vi kalder ”Behavioral Triggers”.

Den tabte kurv

Hver type trigger virker på en bestemt type kundeadfærd. Det mest anvendte, og ofte mest rentable, eksempel på disse triggere er ”Abandoned Basket”, ofte omtalt på dansk som tabt kurv.

Tabt kurv e-mails er ikke noget nyt fænomen inden for e-handel, men det er stadig én af ​​de mest effektive måder, hvorpå du kan reducere dine økonomiske tab.

Når en kunde tilføjer varer til sin kurv, men ikke fuldender købet, kan du med fordel prikke vedkommende på skulderen ved hjælp af en e-mail, der består af produkterne i den forladte kurv.

I den sammenhæng er det selvfølgelig meget vigtigt, at du har tilladelse til at bruge kundens e-mail.

Det skal fungere som en velment servicemeddelelse, ikke en salgstale.

Og der findes endnu flere måder at øge dit salg på ved hjælp af triggers.

Når man arbejder med personalisering og adfærdsbaserede triggers i e-mail-kampagner er opfølgningen med en tabt kurv et must. Men du kan også med fordel implementere triggers på produktinteresseserie, win-backs og mange flere.

De adfærdsmæssige ’trigger-e-mails’ giver dig mulighed for at sende automatiserede e-mails ud til kunder, der har vist interesse for nogle specifikke produkter over flere sessioner.

Du kan også række ud til loyale kunder, der af ukendte årsager pludselig stopper med at browse eller købe hos dig.

Er det lidt svært at tro på den simple fremgangsmåde?
Så se bare her, hvordan Bon'A Parte konverterer op mod 30 procent mere ved brug af Behavioral Triggers.