Ikea: 50 år på bagen og et nyt boligunivers i Danmark

Et inspirationsunivers fra det virkelige liv

Annonce

Den 13. marts 1969, for præcis 50 år siden i dag, åbnede Ikea sit første danske varehus. I den anledning ser et digitalt boligunivers med navnet Ikea Home View dagens lys.

Et forum med fotoer, videoer og fortællinger fra det autentiske, smukke, rodede og uperfekt perfekte liv i Danmark anno 2019.

Annonce

Det skriver Ikea Danmark i en pressemeddelelse.

- Ikea Home View er et inspirationsunivers, der består af danske hjem, som på hver sin måde fortæller, hvordan man kan leve og indrette sig til et godt liv derhjemme. Platformen her er et eksempel på, hvordan vi forsøger at nytænke måden, vi deler inspiration med danskerne på ved at synliggøre ideer og løsninger til indretning fra det virkelige liv, siger country marketing & communication manager i Ikea Danmark, Lena Gaarde.

Nyskabelsen er en del af den større transformation af
forretningen, som Ikea satte i gang sidste år. Helt overordnet set har koncernen
sat sejl mod et mere digitalt og tilgængeligt Ikea, hvilket platformen også
understøtter – blandt andet i sin nye måde at dele inspiration med danskerne
på.

De første 20 hjem er udvalgt af Ikea, mens de næste mange hjem
vil blive føjet til på brugernes eget initiativ.